
Σήμερα δημοσιεύουμε και το προσχέδιο της αφίσας (ολόκληρη την εργασία τη δημοσιεύσαμε πριν από ένα μήνα περίπου) την οποία μας έδωσε ο υπεύθυνος του έργου καθηγητής φυσικός κύριος Ευθυμίου Ελευθέριος
«Από τις σκέψεις των παιδιών φαίνεται καθαρά πως θα πρέπει από τη θεωρητική παιδεία να πάμε στη βιωματική εκπαίδευση».

Τέλος εποχής της βιομηχανίας Πετρελαίου.
Ο Ήλιος και η Γη μπορούν να προσφέρουν στον άνθρωπο πολύ περισσότερα όχι μόνο για να διατηρηθεί ο σημερινός πολιτισμός, αλλά να ανέβει ακόμα σε πιο ψηλά επίπεδα, πιο ανθρώπινα και πιο ελπιδοφόρα.
Ευχαριστώ την Ερευνητική Ομάδα και τους καθηγητές του Γενικού Λυκείου Σορωνής Ρόδου που μου έκανε την τιμή να χαρίσει σε μένα και σε κάθε επισκέπτη του ΡΟΔΟΣυλλέκτη μια θαυμάσια εργασία αξιοποίησης της σταθερής θερμοκρασίας του υπεδάφους και της Ηλιακής ενέργειας.
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΕΡΓΟΥ
Είναι γνωστό ότι η Θερμοκρασία σε ένα βάθος δύο μέτρων από την επιφάνεια του εδάφους είναι σταθερή , περίπου 15 βαθμούς Κελσίου.
Εάν πάνω από το έδαφος έχουμε ένα κλειστό χώρο μεγαλύτερης ή μικρότερης θερμοκρασίας , και με κάποιο τρόπο συνδέσουμε θερμικά το χώρο με το υπέδαφος τότε θα έχουμε μεταφορά θερμότητας από το θερμό προς το ψυχρό τμήμα για αποκατάσταση θερμικής ισορροπίας.
Επειδή , λόγω μεγάλης μάζας της γης , η θερμοκρασία του υπεδάφους δεν μεταβάλλεται μετρήσιμα , επιτυγχάνουμε στη θερμική ισορροπία να έχουμε στον κλειστό χώρο , πάνω από το έδαφος , θερμοκρασία ίση με του υπεδάφους δηλαδή περίπου 15 βαθμούς Κελσίου Χειμώνα-Καλοκαίρι.
Άρα το Χειμώνα Θα θερμαίνουμε το χώρο και το καλοκαίρι θα τον ψύχουμε.
Χρησιμοποιώντας ήπιες μορφές ενέργειας , ηλιακή για παραγωγή ηλεκτρικής , και σχετικά φθηνή βασική εγκατάσταση με σχεδόν μηδενικό λειτουργικό κόστος δημιουργούμε σταθερές θερμικές συνθήκες σε κλειστούς χώρους διαχρονικά.
Τεχνικά επιτυγχάνουμε την θερμική επικοινωνία του χώρου με το υπέδαφος με τη δημιουργία κλειστού κυκλώματος νερού .
Σε μια μόνιμη επαγγελματική εγκατάσταση αντί νερού μπορεί να χρησιμοποιηθεί άλλο υγρό μικρότερης θερμοχωρητικότητας και που θα συντηρεί καλύτερα τους αγωγούς.
ΔΙΑΧΥΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
Επειδή μέχρι τώρα δεν έχουμε επαρκή πειραματικά δεδομένα, προγραμματίζουμε για μέχρι τέλος Ιουλίου (ζητήσαμε παράταση) να παρουσιάσουμε τ΄ αποτελέσματα σε ημερίδα που θα οργανώσουμε για ήπιες μορφές ενέργειας καθώς και στα τοπικά μέσα μαζικής ενημέρωσης. Επίσης θα χρησιμοποιήσουμε τοπικά blogs στο internet (του δήμου Καμείρου και ιδιωτικά) και σε blog που θα δημιουργήσει το σχολείο.
ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
Υπεύθυνος του έργου: Ευθυμίου Ελευθέριος
Από τις σκέψεις των παιδιών φαίνεται καθαρά πως θα πρέπει από τη θεωρητική παιδεία να πάμε στη βιωματική εκπαίδευση. Για σοβαρή μεταρρύθμιση στην παιδεία οφείλουμε σαν πολιτεία να προγραμματίσουμε και να σχεδιάσουμε την λειτουργία των σχολείων μας για το μέλλον σε ολοήμερη βάση.
Συνεργαζόμενη καθηγήτρια: Μαστή Χριστίνα
Ως καθηγήτρια η οποία έχει αρκετό χρόνο μέσα στην τάξη με τα ίδια παιδιά αντιλαμβάνομαι πόσο πιο ευχάριστα συμμετέχουν σ΄ αυτό το οποίο συνδέει τις θεωρητικές γνώσεις τους με την πράξη. Αναμόρφωση του αναλυτικού προγράμματος έτσι ώστε κάθε μάθημα να έχει και ένα προγραμματισμένα επαρκή χρόνο σε εργαστηριακή δουλειά θα έκανε το σχολείο πολύ πιο ελκυστικό.
Συνεργαζόμενος καθηγητής: (διευθυντής του Γε.Λ. Σορωνής) Τρικοίλης Ιωάννης
Από την παρακολούθηση της δουλειάς φαίνεται πως γίνεται σημαντικό έργο για τα παιδιά και την τοπική κοινωνία και οι μαθητές βιώνουν αποτελεσματικότερα την γνώση, όταν αυτή περνά από τη θεωρία στην πράξη, με απτά και συγκεκριμένα αποτελέσματα.
Έπ’ ευκαιρία θα θέλαμε να επισημάνουμε και κάτι που μας λύπησε προχθές όταν επισκεφθήκαμε το χώρο του Λυκείου Σορωνης.
Δείτε τις φωτογραφίες στην είσοδο του Λυκείου με τα λουλούδια στις γλάστρες να έχουν ξεραθεί.
Δεν υπάρχει ένας χριστιανός να τους δώσει λίγο νεράκι;
.jpg)
.jpg)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου