Οι αναρτήσεις

Όλες οι αναρτήσεις των ιστολογίων μου, κοινοποιούνται στο twitter, στο pinterest., στο Google+ καθώς επίσης και στο Facebook.

Αναδημοσίευση...

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση...
Αν θέλετε αναφέρετε την πηγή... Αν δεν θέλετε, πάλι φίλοι θα είμαστε!!!

Τετάρτη, 9 Δεκεμβρίου 2015

Επιμορφωτικά - βιωματικά σεμινάρια στην Κάλυμνο, με θέμα: "Συμβουλευτική - Διαχείριση Συγκρούσεων στο χώρο του Σχολείου"

ΘΕΜΑ: «Το σχολείο οφείλει να παρέχει ένα φιλόξενο, ασφαλές περιβάλλον για τους/τις μαθητές/τριες. Επιμορφωτικό, βιωματικό σεμινάριο για τους εκπαιδευτικούς, νήσου Καλύμνου»

Τα τελευταία χρόνια οι ραγδαίες εξελίξεις που συμβαίνουν στην κοινωνία δεν μπορούν να μην επηρεάσουν και την εκπαίδευση. Δεν είναι μόνο η επέλαση της τεχνολογίας στην καθημερινότητά μας, παρατηρείται ακόμη, αλλαγή των ηθών, χαλάρωση των οικογενειακών δεσμών, τεράστιες μετακινήσεις πληθυσμών, αύξηση της βίας και της εγκληματικότητας. Οι κοινωνικοοικονομικές συνθήκες διαρκώς μεταβάλλονται. Όλα αυτά δημιουργούν σύνθετα και πολυπαραγοντικά προβλήματα αλλά και νέους τρόπους συγκρούσεων ακόμη και στο χώρο του σχολείου.
Ο σύγχρονος εκπαιδευτικός έρχεται αντιμέτωπος με νέες προκλήσεις και πρωτόγνωρες καταστάσεις στην τάξη και στον ευρύτερο χώρο του σχολείου, ενώ συχνά καλείται όχι μόνο να εντοπίσει αλλά και να αντιμετωπίσει σοβαρά προβλήματα των μαθητών/τριών, να προσαρμοστεί και να φροντίσει για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών τους και για την ομαλή λειτουργία της τάξης του. Ο εκπαιδευτικός σήμερα, χρειάζεται στήριξη και επιμόρφωση για να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στο δύσκολο έργο που καλείται να φέρει εις πέρας.
Το σύγχρονο σχολείο έχει ανάγκη την παρουσία ειδικών επιστημόνων. Η συνδυασμένη εφαρμογή γνώσεων και εμπειριών θα βοηθήσει στην καλύτερη αντιμετώπιση των ποικίλων προβλημάτων στα σχολεία, ώστε να ενισχυθεί η συνολική ανάπτυξη των μαθητών/τριών που θα οδηγήσει σε μια ουσιαστική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση.
Σε αυτό το πλαίσιο διοργανώθηκαν και υλοποιήθηκαν δυο επιμορφωτικά – βιωματικά σεμινάρια στην Κάλυμνο, από τη Σχολική Σύμβουλο Φυσικής Αγωγής Ν. Δωδεκανήσου, με θέμα τη διαχείριση συγκρούσεων στο χώρο του σχολείου. Τα σεμινάρια παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης του νησιού.
Οι συγκρουσιακές καταστάσεις στη σχολική κοινότητα, είτε ως έννοια της ειλικρινούς διάστασης απόψεων, που πηγάζει από την παρουσία εναλλακτικών τρόπων στάσης, είτε ως γνήσια σύγκρουση συμφερόντων ή προσωπικοτήτων, δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται ως κάτι το ανεπιθύμητο, γιατί αποτελούν κομμάτι της ζωής και σημαντική πτυχή της κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Όταν μάλιστα αντιμετωπίζεται έγκαιρα και συστηματικά, λειτουργεί ως παιδαγωγική ευκαιρία παρέχοντας ευκαιρίες για μάθηση και πρόοδο, συμβάλλοντας έτσι στην ισόρροπη ανάπτυξη παιδιών και εφήβων.
Το παιδί πρέπει να αισθάνεται ότι είναι ευπρόσδεκτο και ασφαλές και να νοιώθει το σχολείο ως καταφύγιο όπου μπορεί απερίσπαστα, να ασχοληθεί με τον εμπλουτισμό των γνώσεων του και την καλλιέργεια των ικανοτήτων και δεξιοτήτων του. Η οργάνωση, η αισθητική και η καθαριότητα του χώρου αποτελούν παράγοντες που συντείνουν στην ανάπτυξη του αισθήματος της ασφάλειας και της φιλοξενίας. Σύμφωνα με ερευνητές αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την άμεση εφαρμογή αυστηρών και σαφών κανόνων, οι οποίοι είναι κατανοητοί από όλους και τους οποίους όλοι οφείλουν να σέβονται. Οι γονείς, υποστηρίζει, ότι μπορούν να βοηθήσουν προς αυτήν την κατεύθυνση μέσα από την αγαστή συνεργασία και την κατάλληλη εκπαίδευση.
Μια καινοτόμα πρόταση, η οποία δεν είναι ευρέως διαδομένη στα ελληνικά σχολεία, είναι η διαμεσολάβηση προβληματικών καταστάσεων από τους ίδιους τους μαθητές. Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που εφαρμόζεται στην Κύπρο και σε πολλά σχολεία του εξωτερικού, όπου οι μαθητές εκπαιδεύονται για να διαχειρίζονται τις συγκρουσιακές καταστάσεις στο σχολείο. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα διαχείρισης συγκρούσεων βοηθούν τους μαθητές να κατανοήσουν τη φύση της σύγκρουσης, τη δυναμική της εξουσίας και της επιρροής που εκπέμπει και το ρόλο που παίζει ο πολιτισμός στο πως αντιλαμβανόμαστε και αντιδρούμε κατά τη σύγκρουση.
Εν κατακλείδι οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να λύσουν τα προβλήματα των μαθητών τους αντί γι’ αυτούς. Μπορούν όμως, μέσα από την κατάλληλη εκπαίδευση, να τους βοηθήσουν να εξασκήσουν τις δεξιότητες για εποικοδομητική επίλυση των συγκρούσεών τους, ώστε να μειωθεί η βία και να αναπτυχθεί ολόπλευρα και αρμονικά η προσωπικότητά τους.
Το πρώτο επιμορφωτικό – βιωματικό σεμινάριο, έγινε στο 3ο Γυμνάσιο Καλύμνου και το δεύτερο στο 1ο ΓΕΛ Καλύμνου. Τα σεμινάρια αποτελούντο από δυο μέρη. Στο πρώτο μέρος αναλύθηκε το θεωρητικό πλαίσιο που αφορά στις συγκρούσεις και στο δεύτερο μέρος οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν ενεργά σε βιωματικές δράσεις, με θέμα τη διαχείριση των συγκρούσεων.
Οι συνάδελφοι συμμετείχαν με αρκετό ενδιαφέρον, με αποτέλεσμα να παραταθεί αρκετά ο χρόνος που είχε προγραμματιστεί. Αξίζει να σημειωθεί ότι την επόμενη ημέρα, δόθηκε η ευκαιρία να εφαρμόσουν στην πράξη τα εργαλεία που «δούλεψαν» στο σεμινάριο, με επιτυχία.
Ευχαριστούμε ιδιαίτερα όσους/ες βοήθησαν στην πραγματοποίηση του σεμιναρίου. Ιδιαίτερη αναφορά επιθυμούμε να κάνουμε στον Δ/ντη του 3ου Γυμνασίου Καλύμνου κ. Χατζαρίδη Δημήτρη, στον Δ/ντή του 1ου ΓΕΛ Καλύμνου κ. Νικόλαο Κορφιά καθώς και στους συναδέλφους, εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν.
Με εκτίμηση

Φατσέα Αδαμαντία
Σχολική Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής

Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης Ν. Δωδ/σου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Ρόδος στην Ιταλοκρατία 1ο μέρος.

Η Ρόδος στην Ιταλοκρατία 2ο μέρος.

Η Ρόδος στην Ιταλοκρατία 3ο μέρος.

Η Ρόδος επί Ιταλοκρατίας 1920 – 1940

Εγω σωπαίνω....Φτύνω!!!

Μου μιλούν για δικαιοσύνη....οι δικαστές, Μου μιλούν για ηθική...οι αγύρτες, Μου μιλούν για ζωή...οι δολοφόνοι, Μου μιλούν για όνειρα...οι έμποροι, Μου μιλούν για ισότητα...τα αφεντικά, Μου μιλούν για φαντασία...οι υπάλληλοι, Μου μιλούν για ανθρωπιά...οι στρατοκράτες, Εγω σωπάινω....Φτύνω.


ΡΟΔΟΣυλλέκτης: e-mail r.telxinas@yahoo.gr
Δείτε περισσότερες φωτογραφίες στον ΝΕΟ ΡΟΔΟΣυλλέκτη: http://rouvim.blogspot.com

ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΤΙΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: http://rouvim.blogspot.com/
ΚΡΗΤΗΝΙΑ: http://www.kritinia.gr/
ΙΣΤΡΙΟΣ: http://istrio.blogspot.com/
ΣΟΡΩΝΗ: http://www.ampernalli.gr/
Dj news: http://fanenos.blogspot.com/
ΠΑΛΜΟΣ: http://www.palmos-fm.gr/
ΕΚΟΦΙΛΜ: http://www.ecofilms.gr/
ΡΑΔΙΟ1: http://www.radio1.gr/
http://www.ksipnistere.blogspot.com/
ΣΦΕΝΤΟΝΑ: http://gipas.blogspot.com/
ΡΟΔΟΣυλλέκτης: http://www.rodosillektis.com/
Η Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων Ρόδου: http://opsrodou.gr/
ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ: http://www.hamogelo.gr
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ – ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ: http://rodosillektis.blogspot.gr/
Ιστοσελίδα του ΡΟΔΟΣυλλέκτη: http://www.rodosillektis.com/
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ: http://www.pnai.gov.gr
ΔΗΜΟΣ ΡΟΔΟΥ: http://www.rodos.gr/el/

Αρχειοθήκη ιστολογίου