Τα ‘αφεντικά’ θα κάνουν ότι γουστάρουν με τα εισιτήρια και άντε να βρούμε άκρη!!
Στο μικροσκόπιο της ΕΕ ο γάμος Αegean - Οlympic
Τoυς σκοπέλους των Βρυξελλών θα πρέπει να ξεπεράσει τους επόμενους μήνες το εγχείρημα της συγχώνευσης της Αegean Αirlines με την Οlympic Αir, ούτως ώστε η υπό εκκόλαψη νέα αεροπορική εταιρεία να είναι από νομική άποψη σε θέση, από τον Οκτώβριο και μετά, να ανοίξει τα φτερά της.
Ο πρώτος σκόπελος αφορά κατά βάση το αν η αρμοδιότητα της έγκρισης της συγχώνευσης ανήκει στις αρμόδιες για τον ανταγωνισμό αρχές της Ελλάδας ή της ΕΕ. Η κοινοτική νομοθεσία συναρτά το ζήτημα με τον κύκλο εργασιών των υπό συγχώνευση εταιρειών και είναι βέβαιο ότι ως τον Οκτώβριο θα πρέπει να αναζητηθεί το κατάλληλο νομικό πλαίσιο ώστε η νέα εταιρεία να είναι εντάξει προς τις επιταγές των Βρυξελλών. Σε γενικές γραμμές, αν οι υπό συγχώνευση εταιρείες έχουν κύκλο εργασιών ανώτερο των 250 εκατ. ευρώ, η αρμοδιότητα ανήκει κατά βάση στις Βρυξέλλες. Οπως είναι γνωστό, το χρονικό όριο του Οκτωβρίου τίθεται εκ των πραγμάτων, αφού ως τότε, με βάση την παλαιότερη συμφωνία Αθηνών- Βρυξελλών για την εξυγίανση της Ολυμπιακής, απαγορεύεται οποιαδήποτε μεταβολή στη σύνθεση του μετοχικού της κεφαλαίου. Από εκεί και πέρα, η νέα εταιρεία θα πρέπει να αποφύγει τον κίνδυνο να της καταλογισθεί ότι έχει δεσπόζουσα θέση στην αγορά. Σε γενικές γραμμές με βάση το ισχύον κοινοτικό Δίκαιο οι κοινοτικές υπηρεσίες θεωρούν ότι μια εταιρεία μπορεί να κατέχει δεσπόζουσα θέση σε μια γραμμή αεροπορικής σύνδεσης αν ελέγχει πάνω από το 40% της εκμετάλλευσης, ενώ έχει εκ του ασφαλούς δεσπόζουσα θέση αν ελέγχει πάνω από το 70%. Αν λοιπόν υπάρξουν γραμμές στις οποίες η νέα εταιρεία, μετά τη συγχώνευση, θα έχει δεσπόζουσα θέση, για να εγκριθεί η συγχώνευση θα πρέπει να ελευθερώσει κάποιες από τις χρονοθυρίδες της (slots). Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι αν, επί παραδείγματι, συγχωνευτούν δύο εταιρείες που εξυπηρετούν αποκλειστικώς μία γραμμή τότε είναι υποχρεωμένες να παραχωρήσουν ένα τμήμα των δικαιωμάτων τους ώστε να τα εκμεταλλευτεί κάποια τρίτη εταιρεία και έτσι να αποκατασταθούν οι συνθήκες ανταγωνισμού.
http://www.civilnews.gr/article.php?view=10128
Στο μικροσκόπιο της ΕΕ ο γάμος Αegean - Οlympic
Τoυς σκοπέλους των Βρυξελλών θα πρέπει να ξεπεράσει τους επόμενους μήνες το εγχείρημα της συγχώνευσης της Αegean Αirlines με την Οlympic Αir, ούτως ώστε η υπό εκκόλαψη νέα αεροπορική εταιρεία να είναι από νομική άποψη σε θέση, από τον Οκτώβριο και μετά, να ανοίξει τα φτερά της.
Ο πρώτος σκόπελος αφορά κατά βάση το αν η αρμοδιότητα της έγκρισης της συγχώνευσης ανήκει στις αρμόδιες για τον ανταγωνισμό αρχές της Ελλάδας ή της ΕΕ. Η κοινοτική νομοθεσία συναρτά το ζήτημα με τον κύκλο εργασιών των υπό συγχώνευση εταιρειών και είναι βέβαιο ότι ως τον Οκτώβριο θα πρέπει να αναζητηθεί το κατάλληλο νομικό πλαίσιο ώστε η νέα εταιρεία να είναι εντάξει προς τις επιταγές των Βρυξελλών. Σε γενικές γραμμές, αν οι υπό συγχώνευση εταιρείες έχουν κύκλο εργασιών ανώτερο των 250 εκατ. ευρώ, η αρμοδιότητα ανήκει κατά βάση στις Βρυξέλλες. Οπως είναι γνωστό, το χρονικό όριο του Οκτωβρίου τίθεται εκ των πραγμάτων, αφού ως τότε, με βάση την παλαιότερη συμφωνία Αθηνών- Βρυξελλών για την εξυγίανση της Ολυμπιακής, απαγορεύεται οποιαδήποτε μεταβολή στη σύνθεση του μετοχικού της κεφαλαίου. Από εκεί και πέρα, η νέα εταιρεία θα πρέπει να αποφύγει τον κίνδυνο να της καταλογισθεί ότι έχει δεσπόζουσα θέση στην αγορά. Σε γενικές γραμμές με βάση το ισχύον κοινοτικό Δίκαιο οι κοινοτικές υπηρεσίες θεωρούν ότι μια εταιρεία μπορεί να κατέχει δεσπόζουσα θέση σε μια γραμμή αεροπορικής σύνδεσης αν ελέγχει πάνω από το 40% της εκμετάλλευσης, ενώ έχει εκ του ασφαλούς δεσπόζουσα θέση αν ελέγχει πάνω από το 70%. Αν λοιπόν υπάρξουν γραμμές στις οποίες η νέα εταιρεία, μετά τη συγχώνευση, θα έχει δεσπόζουσα θέση, για να εγκριθεί η συγχώνευση θα πρέπει να ελευθερώσει κάποιες από τις χρονοθυρίδες της (slots). Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι αν, επί παραδείγματι, συγχωνευτούν δύο εταιρείες που εξυπηρετούν αποκλειστικώς μία γραμμή τότε είναι υποχρεωμένες να παραχωρήσουν ένα τμήμα των δικαιωμάτων τους ώστε να τα εκμεταλλευτεί κάποια τρίτη εταιρεία και έτσι να αποκατασταθούν οι συνθήκες ανταγωνισμού.
http://www.civilnews.gr/article.php?view=10128
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου