Φέτος συμπληρώνονται 25 χρόνια από την πρώτη συναυλία της παιδικής χορωδίας του Πολιτιστικού Οργανισμού Δήμου Ροδίων και 15 χρόνια από την πρώτη παρουσία της Πειραματικής Χορωδίας του ΠΟΔΡ.
Είναι αλήθεια πως, κάθε φορά που καλούμε κάποιον ή κάποια να έρθει στην Πειραματική Χορωδία για να τραγουδήσει – ή που αποφασίζει από μόνος του ή μόνη της να έρθει για να δοκιμάσει – αυτό που ακούμε (σε ποσοστό ίσως και 80%) είναι; «Είμαι παράφωνος – παράφωνη» ή «ο δάσκαλος πάντα μου έλεγε να κλείνω το στόμα μου όταν τραγουδούσαν οι άλλοι» και άλλα παρόμοια. Οι δικές μας όμως στατιστικές εκτιμήσεις λένε: Αυτοί που έρχονται και περνούν μέσα από τα ειδικά μαθήματα τραγουδιού για χορωδία, σε μικρό συνήθως χρονικό διάστημα – όλοι, μα όλοι – ξεπερνούν πιθανές αρχικές φωνητικές δυσκολίες και ψυχολογικές αναστολές και εντάσσονται σταδιακά στα τμήματα συναυλιών της Πειραματικής Χορωδίας.
Ποια όμως θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως οφέλη (μουσικά και εξωμουσικά) από τη συμμετοχή σε χορωδίες όπως η Πειραματική (ενηλίκων) και η Παιδική Δήμου Ροδίων; Στη συνέχεια θα αναφέρουμε μερικά απ’ αυτά:
Μουσικά οφέλη: (α) Καλλιέργεια φωνητικών δεξιοτήτων
(β) Ανάπτυξη της μουσικότητας
(γ) Καλλιέργεια του «μουσικού αυτιού»
(δ) Γνωριμία με ποικίλα και διαφορετικά είδη μουσικής (π.χ. Ελληνική έντεχνη μουσική, παραδοσιακή μουσική των λαών, κλασική μουσική, μοντέρνα – σύγχρονη μουσική, όπερα και πολλά άλλα είδη).
Εξωμουσικά οφέλη: (α) Γενική καλλιέργεια του ατόμου (πλην της μουσικής καλλιέργειας) λόγω της επαφής με σημαντικά μουσικά έργα – που το περιεχόμενό τους, μουσικό-ποιητικό, αναδεικνύει παγκόσμια αποδεκτές αξίες.
(β) Ανάπτυξη των επικοινωνιακών ικανοτήτων που οδηγούν στη χαρά των ομαδικών καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων.
(γ) Προσέγγιση του ανθρωποκεντρικού στην τέχνη, χωρίς να παραμελείται η μελέτη για την καλύτερη «αισθητική» παρουσίαση.
«Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ»
Αυτό που καλλιεργείται επίσης στην Πειραματική χορωδία είναι η διάσταση που έχει να κάνει με τη «Μουσική στην Οικογένεια». Μια διάσταση που πραγματώνεται με τη συμμετοχή παιδιών και γονιών στη χορωδία.
Έτσι, βλέπουμε πολλά παιδιά που οι γονείς τους συμμετέχουν στην Πειραματική χορωδία να τραγουδούν στην Παιδική χορωδία.
Ποιοι όμως έρχονται πρώτοι – συνήθως – για να ξεκινήσουν; (Σημειώστε ότι δεν υπάρχουν δίδακτρα). Τα παιδιά βέβαια!
Στη συνέχεια το αποφασίζουν και οι μεγάλοι. Κάποιες φορές (λιγότερες όμως σε αριθμό) συμβαίνει και το αντίθετο. Πρώτα να έρχονται στη χορωδία οι γονείς και μετά τα παιδιά τους.
Όταν κάποτε ρωτήθηκε ένας πατέρας που είχε έρθει για πρώτη φορά στο Τμήμα προετοιμασίας για την Πειραματική χορωδία, πως έμαθε να τραγουδά τόσο καλά, κι ενώ περιμέναμε να μας πει πως είχε προηγούμενη θητεία στο τραγούδι, τον ακούσαμε με έκπληξη, να μας απαντά: «Τα παιδιά μας που έρχονται ήδη στη χορωδία, μας μαθαίνουν να τραγουδάμε». Και η μητέρα που ήταν παρούσα, συμπλήρωσε: «Από τότε που τα παιδιά μας ξεκίνησαν χορωδία, τραγουδάμε όλοι μαζί στο σπίτι. Τώρα θέλουμε να τραγουδήσουμε και σε συναυλία μαζί τους. Θέλουμε να καταλάβουν ότι υποστηρίζουμε τις επιλογές τους!».
Κι έτσι γίνεται συχνά. Η Παιδική και η Πειραματική χορωδία του ΠΟΔΡ μελετούν μαζί, σμίγουν και τραγουδούν από κοινού σε συναυλίες: Ελύτη, Ρίτσο, Σεφέρη, Γκάτσο, Μπρεχτ, Θεοδωράκη, Χατζιδάκι, Μότσαρτ, Μπετόβεν, Βέρντι και άλλους δημιουργούς, αποδίδοντας ποιοτικές χορωδιακές συνθέσεις.
Τραγουδούν από κοινού για τη χαρά της μουσικής και τη δύναμη της ανθρώπινης επικοινωνίας!
Ομάδα δράσης για τη ΜΟΥΣΙΚΗ και την ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ανάπτυξη,
της «Ένωσης Φίλων Παιδικής και Πειραματικής Χορωδίας του ΠΟΔΡ».
Για πληροφορίες- εγγραφές: Τηλ. 697-6968055
Είναι αλήθεια πως, κάθε φορά που καλούμε κάποιον ή κάποια να έρθει στην Πειραματική Χορωδία για να τραγουδήσει – ή που αποφασίζει από μόνος του ή μόνη της να έρθει για να δοκιμάσει – αυτό που ακούμε (σε ποσοστό ίσως και 80%) είναι; «Είμαι παράφωνος – παράφωνη» ή «ο δάσκαλος πάντα μου έλεγε να κλείνω το στόμα μου όταν τραγουδούσαν οι άλλοι» και άλλα παρόμοια. Οι δικές μας όμως στατιστικές εκτιμήσεις λένε: Αυτοί που έρχονται και περνούν μέσα από τα ειδικά μαθήματα τραγουδιού για χορωδία, σε μικρό συνήθως χρονικό διάστημα – όλοι, μα όλοι – ξεπερνούν πιθανές αρχικές φωνητικές δυσκολίες και ψυχολογικές αναστολές και εντάσσονται σταδιακά στα τμήματα συναυλιών της Πειραματικής Χορωδίας.
Ποια όμως θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως οφέλη (μουσικά και εξωμουσικά) από τη συμμετοχή σε χορωδίες όπως η Πειραματική (ενηλίκων) και η Παιδική Δήμου Ροδίων; Στη συνέχεια θα αναφέρουμε μερικά απ’ αυτά:
Μουσικά οφέλη: (α) Καλλιέργεια φωνητικών δεξιοτήτων
(β) Ανάπτυξη της μουσικότητας
(γ) Καλλιέργεια του «μουσικού αυτιού»
(δ) Γνωριμία με ποικίλα και διαφορετικά είδη μουσικής (π.χ. Ελληνική έντεχνη μουσική, παραδοσιακή μουσική των λαών, κλασική μουσική, μοντέρνα – σύγχρονη μουσική, όπερα και πολλά άλλα είδη).
Εξωμουσικά οφέλη: (α) Γενική καλλιέργεια του ατόμου (πλην της μουσικής καλλιέργειας) λόγω της επαφής με σημαντικά μουσικά έργα – που το περιεχόμενό τους, μουσικό-ποιητικό, αναδεικνύει παγκόσμια αποδεκτές αξίες.
(β) Ανάπτυξη των επικοινωνιακών ικανοτήτων που οδηγούν στη χαρά των ομαδικών καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων.
(γ) Προσέγγιση του ανθρωποκεντρικού στην τέχνη, χωρίς να παραμελείται η μελέτη για την καλύτερη «αισθητική» παρουσίαση.
«Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ»
Αυτό που καλλιεργείται επίσης στην Πειραματική χορωδία είναι η διάσταση που έχει να κάνει με τη «Μουσική στην Οικογένεια». Μια διάσταση που πραγματώνεται με τη συμμετοχή παιδιών και γονιών στη χορωδία.
Έτσι, βλέπουμε πολλά παιδιά που οι γονείς τους συμμετέχουν στην Πειραματική χορωδία να τραγουδούν στην Παιδική χορωδία.
Ποιοι όμως έρχονται πρώτοι – συνήθως – για να ξεκινήσουν; (Σημειώστε ότι δεν υπάρχουν δίδακτρα). Τα παιδιά βέβαια!
Στη συνέχεια το αποφασίζουν και οι μεγάλοι. Κάποιες φορές (λιγότερες όμως σε αριθμό) συμβαίνει και το αντίθετο. Πρώτα να έρχονται στη χορωδία οι γονείς και μετά τα παιδιά τους.
Όταν κάποτε ρωτήθηκε ένας πατέρας που είχε έρθει για πρώτη φορά στο Τμήμα προετοιμασίας για την Πειραματική χορωδία, πως έμαθε να τραγουδά τόσο καλά, κι ενώ περιμέναμε να μας πει πως είχε προηγούμενη θητεία στο τραγούδι, τον ακούσαμε με έκπληξη, να μας απαντά: «Τα παιδιά μας που έρχονται ήδη στη χορωδία, μας μαθαίνουν να τραγουδάμε». Και η μητέρα που ήταν παρούσα, συμπλήρωσε: «Από τότε που τα παιδιά μας ξεκίνησαν χορωδία, τραγουδάμε όλοι μαζί στο σπίτι. Τώρα θέλουμε να τραγουδήσουμε και σε συναυλία μαζί τους. Θέλουμε να καταλάβουν ότι υποστηρίζουμε τις επιλογές τους!».
Κι έτσι γίνεται συχνά. Η Παιδική και η Πειραματική χορωδία του ΠΟΔΡ μελετούν μαζί, σμίγουν και τραγουδούν από κοινού σε συναυλίες: Ελύτη, Ρίτσο, Σεφέρη, Γκάτσο, Μπρεχτ, Θεοδωράκη, Χατζιδάκι, Μότσαρτ, Μπετόβεν, Βέρντι και άλλους δημιουργούς, αποδίδοντας ποιοτικές χορωδιακές συνθέσεις.
Τραγουδούν από κοινού για τη χαρά της μουσικής και τη δύναμη της ανθρώπινης επικοινωνίας!
Ομάδα δράσης για τη ΜΟΥΣΙΚΗ και την ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ανάπτυξη,
της «Ένωσης Φίλων Παιδικής και Πειραματικής Χορωδίας του ΠΟΔΡ».
Για πληροφορίες- εγγραφές: Τηλ. 697-6968055
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου