«Από τις σκέψεις των παιδιών φαίνεται καθαρά πως θα πρέπει από τη θεωρητική παιδεία να πάμε στη βιωματική εκπαίδευση». Ελευθέριος Ευθυμίου, Χημικός
Ελπιδοφόρο μήνυμα από το Γενικό Λύκειο Σορωνής.
Τέλος εποχής της βιομηχανίας Πετρελαίου.
Ο Ήλιος και η Γη μπορούν να προσφέρουν στον άνθρωπο πολύ περισσότερα όχι μόνο για να διατηρηθεί ο σημερινός πολιτισμός, αλλά να ανέβει ακόμα σε πιο ψηλά επίπεδα, πιο ανθρώπινα και πιο ελπιδοφόρα.
Ευχαριστώ την Ερευνητική Ομάδα και τους καθηγητές του Γενικού Λυκείου Σορωνης Ρόδου που μου έκανε την τιμή να χαρίσει σε μένα και σε κάθε επισκέπτη του ΡΟΔΟΣυλλέκτη μια θαυμάσια εργασία αξιοποίησης της σταθερής θερμοκρασίας του υπεδάφους και της Ηλιακής ενέργειας.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΓΟΥ ΓΙΑ ΛΕΥΚΩΜΑ ΤΕΧΝΟΜΑΘΕΙΑ V
ΤΙΤΛΟΣ ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ
Αναζήτηση τρόπων αξιοποίησης της γεωθερμίας
ΤΙΤΛΟΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΣ
Αξιοποίηση της σταθερής θερμοκρασίας των ανωτέρων στρωμάτων του φλοιού της γης για ψύξη – θέρμανση χώρων.
ΑΝΑΔΟΧΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΓΟΥ
Γενικό Λύκειο Σορωνής
Σορωνή Ρόδου, Τ.Κ.85106,Παραδείσι , τηλ. 2241041477
ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
7500 ευρώ
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ, ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
Ελευθέριος Ευθυμίου, Φυσικός
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ , ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
Μαστή Χριστίνα , Φυσικός
Τρικοίλης Ιωάννης , Φιλόλογος
ΟΜΑΔΑ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
Τσιμπλή Δήμητρα
Σταυρίδου Μαρία
Χατζησάββας Σταύρος
Ζαγοριανού Ραφαέλα
Μαστή Χριστίνα
Τζουγανάτος Ελευθέριος
Κέντρου Γεωργία
Αναγνώστου Αικατερίνη
Αναπληρωματικοί (που συμμετείχαν σ΄ όλες τις φάσεις)
Ζερβού Αριέλλα
Ζώτα Ελένη
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΕΡΓΟΥ
Είναι γνωστό ότι η Θερμοκρασία σε ένα βάθος δύο μέτρων από την επιφάνεια του εδάφους είναι σταθερή , περίπου 15 βαθμούς Κελσίου.
Εάν πάνω από το έδαφος έχουμε ένα κλειστό χώρο μεγαλύτερης ή μικρότερης θερμοκρασίας , και με κάποιο τρόπο συνδέσουμε θερμικά το χώρο με το υπέδαφος τότε θα έχουμε μεταφορά θερμότητας από το θερμό προς το ψυχρό τμήμα για αποκατάσταση θερμικής ισορροπίας.
Επειδή , λόγω μεγάλης μάζας της γης , η θερμοκρασία του υπεδάφους δεν μεταβάλλεται μετρήσιμα , επιτυγχάνουμε στη θερμική ισορροπία να έχουμε στον κλειστό χώρο , πάνω από το έδαφος , θερμοκρασία ίση με του υπεδάφους δηλαδή περίπου 15 βαθμούς Κελσίου Χειμώνα-Καλοκαίρι.
Άρα το Χειμώνα Θα θερμαίνουμε το χώρο και το καλοκαίρι θα τον ψύχουμε.
Χρησιμοποιώντας ήπιες μορφές ενέργειας , ηλιακή για παραγωγή ηλεκτρικής , και σχετικά φθηνή βασική εγκατάσταση με σχεδόν μηδενικό λειτουργικό κόστος δημιουργούμε σταθερές θερμικές συνθήκες σε κλειστούς χώρους διαχρονικά.
Τεχνικά επιτυγχάνουμε την θερμική επικοινωνία του χώρου με το υπέδαφος με τη δημιουργία κλειστού κυκλώματος νερού .
Σε μια μόνιμη επαγγελματική εγκατάσταση αντί νερού μπορεί να χρησιμοποιηθεί άλλο υγρό μικρότερης θερμοχωρητικότητας και που θα συντηρεί καλύτερα τους αγωγούς.
ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
CD φωτογραφιών (15 φωτογραφίες)
CD που περιλαμβάνει - παρουσίαση θεωρητικού υπόβαθρου
- φωτογραφικό υλικό όλων των σταδίων εργασίας μέχρι τώρα
σε ppt
ΔΙΑΧΥΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
Επειδή μέχρι τώρα δεν έχουμε επαρκή πειραματικά δεδομένα, προγραμματίζουμε για μέχρι τέλος Ιουλίου (ζητήσαμε παράταση) να παρουσιάσουμε τ΄ αποτελέσματα σε ημερίδα που θα οργανώσουμε για ήπιες μορφές ενέργειας καθώς και στα τοπικά μέσα μαζικής ενημέρωσης. Επίσης θα χρησιμοποιήσουμε τοπικά blogs στο internet (του δήμου Καμείρου και ιδιωτικά) και σε blog που θα δημιουργήσει το σχολείο.
ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ, ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ κ.ά.
ΣΚΕΨΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΚΑΤΑ - Αλλάξαμε συνεργαζόμενο με το πρόγραμμα καθηγητή.
- Διαφορετικές εξωσχολικές δραστηριότητες/μαθήματα και ώρες, διαφορετικά χωριά από τα οποία μετακινούμαστε, με συνέπεια καθυστέρηση στην εξέλιξη του προγράμματος με βάση το χρονοδιάγραμμα το οποίο θέτουμε.
- Καιρικές συνθήκες αντίξοες σε περίπτωση ελεύθερου χρόνου.
- Τεχνικές δυσκολίες λόγω απειρίας
ΥΠΕΡ -Περάσαμε πολύ ωραία και διασκεδάσαμε
- Καταλάβαμε τι σημαίνουν εργατικά ατυχήματα και επίδομα ανθυγιεινής εργασίας
- Μάθαμε καινούργια πράγματα, μάθαμε τη χρήση νέων εργαλείων.
- Χρησιμοποιήσαμε τη φαντασία μας και πειραματιστήκαμε με τρόπους και υλικά
- Μάθαμε τι θα πει ομαδικότητα -Νιώσαμε παραγωγικοί
- Γίναμε πιο συνεπείς και υπεύθυνοι -Συνδέσαμε τη θεωρία με την πράξη
- Αναζητήσαμε τρόπους εξοικονόμησης ενέργειας φιλικές προς το περιβάλλον.
ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
Υπεύθυνος του έργου: Ευθυμίου Ελευθέριος
Από τις σκέψεις των παιδιών φαίνεται καθαρά πως θα πρέπει από τη θεωρητική παιδεία να πάμε στη βιωματική εκπαίδευση. Για σοβαρή μεταρρύθμιση στην παιδεία οφείλουμε σαν πολιτεία να προγραμματίσουμε και να σχεδιάσουμε την λειτουργία των σχολείων μας για το μέλλον σε ολοήμερη βάση.
Συνεργαζόμενη καθηγήτρια: Μαστή Χριστίνα
Ως καθηγήτρια η οποία έχει αρκετό χρόνο μέσα στην τάξη με τα ίδια παιδιά αντιλαμβάνομαι πόσο πιο ευχάριστα συμμετέχουν σ΄ αυτό το οποίο συνδέει τις θεωρητικές γνώσεις τους με την πράξη. Αναμόρφωση του αναλυτικού προγράμματος έτσι ώστε κάθε μάθημα να έχει και ένα προγραμματισμένα επαρκή χρόνο σε εργαστηριακή δουλειά θα έκανε το σχολείο πολύ πιο ελκυστικό.
Συνεργαζόμενος καθηγητής: (διευθυντής του Γε.Λ. Σορωνής) Τρικοίλης Ιωάννης
Από την παρακολούθηση της δουλειάς φαίνεται πως γίνεται σημαντικό έργο για τα παιδιά και την τοπική κοινωνία και οι μαθητές βιώνουν αποτελεσματικότερα την γνώση, όταν αυτή περνά από τη θεωρία στην πράξη, με απτά και συγκεκριμένα αποτελέσματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου