Ακολουθεί ο «Μεσογειακός Κύκλος» του Μάνου Αναστασιάδη. 
Σας αποστέλλουμε προς ενημέρωση του κοινού σας δελτίο τύπου σχετικά με την έναρξη της διοργάνωσης «Φθινόπωρο Τέχνης 2008», μιας σειράς τεσσάρων εκθέσεων που ξεκινάει στις 25 Αυγούστου και θα ολοκληρωθεί στις 30 Νοεμβρίου.
Η τρίτη έκθεση του Φθινόπωρου Τέχνης 2008 φιλοξενεί έργα του Μάνου Ανασταδιάδη με γενικό τίτλο Μεσογειακός Κύκλος. Τα εγκαίνια θα λάβουν χώρα την επόμενη Τρίτη, 14 Οκτωβρίου στις 19:00, παρουσία του καλλιτέχνη.
Η διοργάνωση τελεί υπό την αιγίδα του Οργανισμού Πολιτιστικής Ανάπτυξης της Νομαρχίας Δωδεκανήσου και του Πολιτιστικού Οργανισμού Δήμου Ροδίων.
Μέρος των εσόδων από τυχόν πωλήσεις θα διατεθεί προς ενίσχυση της πυροπροστασίας στο νησί της Ρόδου..bmp)
Σας επισυνάπτουμε το σχετικό δελτίο τύπου και τρία επιλεγμένα έργα για χρήση κατά την δημοσίευσή τους. Επίσης, σας ενημερώνουμε ότι λειτουργεί η επίσημη ιστοσελίδα της διοργάνωσης στην διεύθυνση http://www.kozas.gr/autumnofart/ η οποία ενημερώνεται συνεχώς και θα ενημερώνεται καθόλη τη διάρκεια της διοργάνωσης με νέο υλικό, φωτογραφίες και λεπτομέρειες για τα έργα και τους καλλιτέχνες.
Σε περίπτωση που επιθυμείτε συνέντευξη με τους συντελεστές της διοργανώσης και τους φιλοξενούμενους καλλιτέχνες, επικοινωνήστε έγκαιρα μαζί μας στην παρούσα διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή στο 2241028725.
Ευχαριστούμε, Kozas Gallery
………………………
ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΤΑΙ Η ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΤΑΠΟΔΗ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΒΥΘΟΣ».
Ακολουθεί ο «Μεσογειακός Κύκλος» του Μάνου Αναστασιάδη.
Δελτίο Τύπου
Ρόδος, 10/10/2008.jpg)
Βρισκόμαστε ήδη στη μέση του «Φθινόπωρου Τέχνης 2008» καθώς ολοκληρώνεται και η έκθεση του Γιώργου Καταπόδη με τίτλο «Βυθός». Ακολουθεί ο «Μεσογειακός Κύκλος» του Μάνου Αναστασιάδη. Η έκθεση αυτή είναι η τρίτη από μία σειρά τεσσάρων εκθέσεων ζωγραφικής που τελούν υπό την αιγίδα του Οργανισμού Πολιτιστικής Ανάπτυξης της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Δωδεκανήσου και του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Ροδίων, και αποτελεί μία σπονδυλωτή και πολύπτυχη έκθεση με ζωγραφική, σχέδιο, κολλάζ, χαρακτική, γλυπτική, κατασκευές και φωτογραφία. Συμπεριλαμβάνει αντιπροσωπευτικά έργα από τις θεματικές ενότητες: «Μεταγραφές και μεταμορφώσεις», «Παλίμψηστα», «Ανθρωπογραφίες», «Ομηρικές αητές», «Μινωταυρομαχία», «Αναζητώντας τον παράδεισο», «Φυγή», «Μνήμες», «Του έρωτα και του θανάτου», «Ποιητικός και μαγικός ρεαλισμός» κ.α. Η ενότητα «Μεσογειακός Κύκλος» αναφέρεται στο Αιγαίο και στο μεσογειακό χώρο ως πολυδιάστατες οντότητες, στη φυσική, υπερφυσική, αισθητική τους διάσταση και το ανθρώπινο πνεύμα, αλλά κυρίως μέσα από τις παρατηρήσεις, τη βιωματική εμπειρία, τη φαντασία και την προσωπική μυθολογία του Μάνου Αναστασιάδη. Η έκθεση αποτελείται από 30 έργα, ενώ στεγάζεται στο χώρο της Kozas Gallery, Αμμοχώστου 13, στο κέντρο της Ρόδου.
Τα εγκαίνια της έκθεσης έχουν προγραμματιστεί για την Τρίτη, 14 Οκτωβρίου, στις 19:00. Στα εγκαίνια θα βρίσκεται και ο ίδιος ο καλλιτέχνης, ο οποίος μαζί με τους διοργανωτές, Δημήτρη και Στέλλα Κοζά, θα είναι εκεί για να συζητήσουν όλες τις λεπτομέρειες των έργων με το φιλότεχνο κοινό της Ρόδου.
Η έκθεση θα λειτουργήσει από τις 14 Οκτωβρίου μέχρι τις 08 Νοεμβρίου 2008 και θα είναι ανοικτή για το κοινό Δευτέρα έως Παρασκευή, 09:00-14:00 και 17:00-21:00 και το Σάββατο, 09:00-14:00. Κυριακές κλειστά.
Επιπλέον είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε την λειτουργία της πλήρως ανανεωμένης ιστοσελίδας της Kozas Gallery & Frames, που περιλαμβάνει λύσεις για τον επιχειρηματία και τον καλλιτέχνη, προτάσεις για το σπίτι, αλλά και μία συλλογή με περισσότερα από 400 αυθεντικά έργα τέχνης: http://www.kozas.gr/.
Περισσότερες λεπτομέρειες για την έκθεση και το «Φθινόπωρο Τέχνης 2008», αλλά και οι προηγούμενες εκθέσεις σε ψηφιακή μορφή, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://www.kozas.gr/autumnofart/
……………………
«Μεσογειακός Κύκλος» του Μάνου Αναστασιάδη
Βιογραφικό του καλλιτέχνη
Ο Μάνος Αναστασιάδης γεννήθηκε στο Διαφάνι Καρπάθου το 1948. Είναι ζωγράφος με μακρόχρονες ελεύθερες σπουδές ζωγραφικής, κυρίως με έρευνες πάνω στους εκφραστικούς τρόπους και τις τεχνικές και με ειδικές μελέτες πάνω σε θέματα θεωρίας και πρακτικής της εικαστικής έκφρασης, τις οποίες έχει εφαρμόσει ως δάσκαλος τέχνης σε πειραματικά σχολεία της πόλης της Ρόδου και στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
Στη διδακτορική του διατριβή ασχολήθηκε με τη δημιουργικότητα της εικονικής έκφρασης στο χώρο του εικονογραφημένου βιβλίου..jpg)
Εκτός από τη ζωγραφική, στα εκφραστικά του μέσα ανήκουν η χαρακτική, η γλυπτική και η φωτογραφία, έχει όμως επίσης ασχοληθεί σοβαρά και με την ποίηση, την οποίαν ενσωματώνει στο εικαστικό του έργο, καθώς και με το κριτικό δοκίμιο πάνω κυρίως σε θέματα τέχνης.
Πήρε μέρος μέχρι τώρα με ανακοινώσεις του σε πολιτιστικά και επιστημονικά συνέδρια και επιμελήθηκε εκδόσεις με καλλιτεχνικό περιεχόμενο, ενώ συμμετείχε, ως επιτελικό οργανωτικό στέλεχος σε διάφορους πολιτιστικούς φορείς, όπως το Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης Δήμου Ροδίων (το οποίο θεωρείται το δεύτερο καλύτερο στην Ελλάδα μετά την Εθνική Πινακοθήκη), τον Πολιτιστικό Οργανισμό της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Δωδεκανήσου (ΟΠΑΔ), της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών Δωδεκανήσου, το Κέντρο Καρπαθιακών Ερευνών κ.ά.
Το καλλιτεχνικό του έργο παρουσιάστηκε μέχρι τώρα σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, καθώς και σε διάφορα μέσα ενημέρωσης και έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον ιστορικών τέχνης και κριτικών. Έργα του υπάρχουν σε διάφορες δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές.
Ένας από τους κυριότερους πυρήνες του έργου του αφορά το χώρο του Αιγαίου και της Μεσογείου στο φυσικό, ιστορικό, κοινωνικό, αισθητικό και μυθολογικό τους περιεχόμενο, ως μια βιωματική εμπειρία ζωής και μορφωτικής διαδικασίας.
Οι σημαντικότερες πτυχές του έργου του έχουν τους τίτλους: «Μεταγραφές και μεταμορφώσεις», «Περιπέτειες στο φως και στο σκοτάδι του κόσμου μας», «Παλίμψηστα», «Ανθρωπογραφίες», «Ομηρικές ακτές», «Μινωταυρομαχία», «Του έρωτα και του θανάτου» κ.ά.
Χαρακτηριστικό της έκφρασης του είναι το ευρύ φάσμα αναζητήσεων και πραγματώσεων, επειδή θεωρεί ότι δεν μπορεί να υπάρχει τέλος στις αναζητήσεις ενός πραγματικού δημιουργού. Γι' αυτό αποφεύγει τη μονολιθικότητα στη χρήση των θεμάτων, των μέσων, των τεχνικών και των τρόπων έκφρασης, που παγιώνουν τα στερεότυπα και τελματώνουν όλες τις δημιουργικές δυνάμεις στο χώρο των τεχνών.
Στο έργο του ενσωματώνονται μερικές εκφραστικές κατακτήσεις του μοντερνισμού, καθώς και ορισμένα δυναμικά στοιχεία της παράδοσης από την ιστορία της τέχνης, ενώ είναι πάντα παρών ο κοινωνικός προβληματισμός, το ανοιχτό και δημιουργικό πνεύμα και η ολότητα της έκφρασης. Στην καλλιτεχνική του πορεία ανιχνεύονται, σε διάφορες φάσεις, ρεαλιστικές και υπερρεαλιστικές εκφράσεις, καθώς και μια κίνηση από την περιγραφικότητα στην αφαίρεση, με διαστάσεις ποιητικές και συμβολικές..jpg)
Πεποίθηση του, την οποία υπερασπίζεται με σθένος μέσα από το έργο και τα κείμενα του, είναι ότι η τέχνη αποτελεί βασική εκφραστική δύναμη εξανθρωπισμού και γι' αυτό δεν μπορεί να εξαντλείται σε μια ασήμαντη διακοσμητική και ανούσια δραστηριότητα και με τον τρόπο αυτό να είναι απούσα από τη συνολική ανθρώπινη περιπέτεια και τα ποικίλα νοήματα της ζωής, με όλες τις διαστάσεις που αυτά μπορούν να πάρουν σε ατομικό και διατομικό επίπεδο μέσα στην ανθρώπινη ιστορία.
Για το καλλιτεχνικό του έργο έχουν γραφτεί αρκετά κριτικά κείμενα και μελέτες από γνωστούς ιστορικούς και κριτικούς τέχνης (Χρύσανθος Χρήστου, Νίκος Ζίας, Χάρης Καμπουρίδης κ.ά.). Το Α' κανάλι της γερμανικής τηλεόρασης τον συμπεριέλαβε σ' ένα πρόγραμμα του στο οποίο συμμετείχε το ελληνικό Υπουργείο Πολιτισμού, υπό την επιμέλεια του Πανεπιστημιακού Dr. Klaus Gallas, με στόχο την προβολή της χώρας μας στο εξωτερικό. Το πρόγραμμα προβλήθηκε δυο φορές στη Γερμανία (1996 και 2003) και αναμεταδόθηκε από την αγγλική τηλεόραση (1999).
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΚΡΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΥΠΟΥ
ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ ΧΡΗΣΤΟΥ. ΟΜΟΤΙΜΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ – ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΣ
«Καλλιτέχνης με μόνιμες ανησυχίες και προσωπικές αναζητήσεις ο Μάνος Αναστασιάδης μας έχει δώσει έργα που διακρίνονται για τη γνησιότητα και την εκφραστική τους αλήθεια. Κάτοχος των τύπων της παράδοσης αλλά και των κατακτήσεων των δημιουργών των καιρών μας, δεν ενδιαφέρεται να μείνει στις ξένες κατακτήσεις. Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και εξαιρετική επίδοση στο σχέδιο και με αίσθηση τόσο των χρωματικών όσο και των πλαστικών αξιών, ακολουθεί τον δικό του δρόμο. Ένα δρόμο που αγωνίζεται και κατορθώνει να μορφοποιεί τις συναντήσεις του με την ιστορία και τη ζωή. Σε έργα που πείθουν για την πληρότητα και την αμεσότητα της γλώσσας του, τον πλούτο και τον χαρακτήρα των διατυπώσεων του. Χωρίς να ενδιαφέρεται να ενταχθεί σε κάποια από τις κάθε κατηγορίας τάσεις που διεκδικούν την αποκλειστικότητα της ερμηνείας του κόσμου μας, δίνει την προσωπική του μάχη για την ολοκλήρωση ενός προσωπικού εκφραστικού ιδιώματος. Και οι προσπάθειες του μέχρι τώρα. τα έργα που μας έχει δώσει δεν αφήνουν καμιά αμφιβολία για την επιτυχία του. Γιατί βασίζονται στον προσωπικό μόχθο και την ειλικρίνεια των αναζητήσεων του και διακρίνονται για την ποιότητα και την εκφραστική δύναμη των διατυπώσεων του».
ΧΑΡΗΣ ΚΑΜΠΟΥΡΙΔΗΣ. ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΤΕΧΝΗΣ, ΚΡΙΤΙΚΟΣ
«Είναι συγκινητικό το να συναντάς καλλιτέχνες σαν το Μάνο Αναστασιάδη, την επιμονή και τη μεθοδικότητα του, το όραμα του για μια ζωγραφική που να εκφράζει την αλήθεια και το ταλέντο του. Στο εργαστήρι του - μέσα στο θαυμαστό χώρο της παλιάς πόλης - είχα την αίσθηση πως συναντούσα τους παλιούς εκείνους δημιουργούς άλλης εποχής, που ερευνούν την τέχνη τους, κλεισμένοι στο δικό τους χρόνο. Και σε πολλά έργα του, είδα εικόνες της φύσης ζωγραφισμένες με μια ξεχωριστή, δική του ευαισθησία, που έφερνε στο φως τη σχέση του καλλιτέχνη μ' αυτήν. Σχέση αληθινή, όσο και οι θεωρητικές αναζητήσεις του Αναστασιάδη όταν κάθεται μπρος στο καβαλέτο του».
ΝΙΚΟΣ ΚΡΑΝΙΔΙΩΤΗΣ. ΠΡΩΗΝ ΠΡΕΣΒΗΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
«Η ζωγραφική του Μάνου Αναστασιάδη έχει πρώτα - πρώτα ένα βαθύ προβληματισμό για την Τέχνη, για τον Άνθρωπο, για τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να αντιμετωπίζουμε τη ζωή. Σε πολλά έργα του εμβαθύνει στον εσώτερο κόσμο και διαγράφει - υπερβατικά θα 'λεγα - καταστάσεις και ψυχικές ευαισθησίες που με τρόπο συγκινησιακό υποβάλλονται και αφυπνίζουν ανάλογα αισθήματα στο θεατή. Ο Μάνος Αναστασιάδης εκφράζει το σύγχρονο άνθρωπο με όλα τα σύγχρονα μέσα της τέχνης».
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ – ΝΟΥΑΡΟΣ. ΟΜΟΤΙΜΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ - ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΣ.
«Ο Μάνος Αναστασιάδης μέσα από την πολύ σημαντική δουλειά του εκφράζει με εξαιρετική έμπνευση θέματα που συγκινούν κάθε σκεπτόμενο άνθρωπο».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΑΛΑΓΑΝΗΣ . ΖΩΓΡΑΦΟΣ
«Θαυμάσια δουλειά»
JILL BONNET. ΓΛΥΠΤΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΓΛΙΑ ΠΟΥ ΖΕΙ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ
«Ο Μάνος Αναστασιάδης διετέλεσε επί πολλά χρόνια δάσκαλος ζωγραφικής στα σχολεία της Ρόδου και πρόσφατα στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, και έχει μια πλατιά κουλτούρα και μια βαθιά γνώση στην ιστορία της ευρωπαϊκής τέχνης από την οποία δέχεται επιρροές χωρίς όμως να εντάσσεται σε κάποιο κίνημα τέχνης. Όπως ο ίδιος λέει το πραγματικό του σχολείο είναι εδώ, στα νησιά του Αιγαίου και στη Μεσόγειο, στη φύση και στους ανθρώπους της, που μελετά για τρεις περίπου δεκαετίες και παραμένουν η πιο σημαντική πηγή έμπνευσης του. Οι άνθρωποι τους οποίους έχει ζωγραφίσει ανήκουν σε όλες τις εποχές. Ο Σεζάν, ο Μοντιλιάνι και ο Βαν Γκογκ έχουν ήδη ζωγραφίσει τα πορτρέτα τους και υπάρχει κάτι το αιώνιο και διαχρονικό στις σκηνές στις οποίες οι γριές γυναίκες κεντούν στη σκιά, οι άντρες κάθονται στο καφενείο και τα νεαρά κορίτσια ντυμένα για το Δεκαπενταύγουστο είναι σαν βυζαντινές εικόνες. Κάθε χρόνο ο Μάνος Αναστασιάδης καταφέρνει να με εκπλήσσει με την συνεχή ανανέωση του εικαστικού του λεξιλογίου και την προοδευτικά αυξανόμενη μαεστρία του στις πολυποίκιλες τεχνικές, ενώ παραμένει πιστός στην αρχική του έμπνευση».
(Μετάφραση από το αγγλικό κείμενο)
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΓΡΑΒΑΛΛΟΣ. ΧΑΡΑΚΤΗΣ, ΖΩΓΡΑΦΟΣ
«Τη ζωγραφική του Μάνου Αναστασιάδη, την παρακολουθώ συνέχεια από το 1983 και μπορώ σίγουρα να γράψω λίγα λόγια γι' αυτή, σαν συνάδελφος και φίλος του. Από τα πρώτα έργα που είδα, διαπίστωσα πως πρόκειται για ένα ταλέντο πηγαίο και δυνατό, γεμάτο από ανησυχίες και προβληματισμούς, για τα αισθητικά και τεχνικά δεδομένα της δουλειάς μας. Από τότε η εξέλιξη του είναι συνεχής, πάντα σοβαρή, με γνώμονα τα εικαστικά προβλήματα πρώτα και κατά δεύτερο τα θεματολογικά».
ΜΑΝΟΛΗΣ ΜΑΚΡΗΣ. ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ - ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «ΡΟΔΙΑΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ» Τ. 3
Υπάρχει μια ελληνικότητα σε τούτη την τέχνη, που δεν έχει βέβαια καμιά σχέση με τη στείρα προγονοπληξία, αλλά νοείται ως απόδοση του βάθους των πραγμάτων, ως εικαστική αποκρυπτογράφηση του φωτός και της ιδιαιτερότητας του ευρύτερου μεσογειακού και ιδιαίτερα του ελληνικού χώρου. Είναι ο χώρος που σε πλάθει, που εισδύει ορμητικά και στην τελευταία σου ίνα, που τον νιώθεις να βουίζει μέσα στις φλέβες σου, που απαιτεί και την τελευταία ικμάδα της πνευματικής σου εγρήγορσης.. Είναι το απέραντο μεσογειακό φως, που μετουσιώνει τα πάντα, τα πιο απλά και τα πιο ταπεινά, τα πιο σεμνά και τα πιο διακριτικά, σε αιώνια και πανανθρώπινα σύμβολα. Κι από δω, από το πλαστουργό ετούτο φως οφείλει να ξεκινήσει κανείς για να αναγνώσει την ζωγραφική του Μάνου Αναστασιάδη. Από κεί ξεκινά η πορεία για την αισθητική κάθαρση, αφού το φως ετούτο επενεργεί απολυτρωτικά πάνω στα πράγματα...Μα πέρα από τα δεδομένα, πέρα από τα δωρήματα που χάρισε ο θεός στον τόπο, στον οποίον του έταξε να ζει, και στα ψυχικά χαρίσματα, με τα οποία προίκισε τον καλλιτέχνη, είναι ο καθαρά προσωπικός του αγώνας, ο επίπονος ανηφορικός δρόμος, η αφάνταστη ταλαιπωρία και τα σκληρά παραδέρματα, απ' όπου τελικά μένουν οι πλούσιες σε χυμούς εμπειρίες. Το να δοθεί ο χώρος ως συνέχεια της ανθρώπινης παρουσίας, το να αναζητηθεί πέρα από το πορτραίτο η συμβολική μορφή και το να αποκρυσταλλωθούν πέρα από τις απλές απεικονίσεις των αντικειμένων οι απόλυτες μορφές, τα στέρεα σύμβολα κι όχι εκείνα τα περίτεχνα αυτά δεν είναι δωρήματα, είναι επιτεύγματα, είναι νίκες μετά από επίμοχθες προσπάθειες. Αυτό θα βρει κανείς σε κάθε πίνακα του, αφού καθένας είναι και μια ξεχωριστή αγωνία, καθένας είναι και μια κοπιαστική μελέτη για ένα χρώμα, για μιαν αχτίνα, για μια μορφή, για ένα συναίσθημα. Ακουμπάς τα μάτια σου σ' ένα πίνακα, έτσι όπως ανοίγεις ένα παράθυρο... Η τέχνη, βέβαια, ένα κομμάτι μονό της ζωής και της αλήθειας έχει τη δυνατότητα να απεικονίσει. Αλλά αυτό που δίνει, οφείλει να το δώσει με ειλικρίνεια... Η αληθινή τέχνη, η ζωντανή τέχνη, ασχολείται με τα τρία αιώνια θέματα που τα βρίσκουμε συνεχώς και στη δουλειά του Μάνου Αναστασιάδη, τη φύση, τον έρωτα και το θάνατο.
ΜΑΡΙΝΑ ΠΙΣΠΕΡΗ. ΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΕΧΝΗΣ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «ARTI»
«Στην πρόσφατη έκθεση του, ο Μάνος Αναστασιάδης, επιδιώκει να αποτυπώσει σε δύο ενότητες την ψυχή του ελληνικού τοπίου και το πανανθρώπινο τοπίο της ψυχής. Τα θέματα και οι τεχνικές ποικίλουν. Ωστόσο, υπάρχει μια μυστική συγγένεια ενσαρκωμένη στην κυρίαρχη παρουσία του φωτός. Τα έργα της πρώτης ενότητας ξεχειλίζουν από ένα φως εκπληκτικής λάμψης, ευκρινώς μεσογειακό, ενώ στη δεύτερη ενότητα οι μορφές έχουν απορροφήσει αυτό το φως και το εκπέμπουν ως δύναμη εσωτερικής δόνησης. Εδώ ο χώρος είναι απροσδιόριστος. Ο άνθρωπος, γυμνωμένος και αποστεωμένος, σταυρώνεται και είναι ο ίδιος που παρακολουθεί το μαρτύριο του. Οι συνθέσεις χαρακτηρίζονται από μια τόλμη μορφική και χρωματική. Εντούτοις, αναπάντεχος είναι ο τρόπος που το εξπρεσιονιστικό πάθος ισορροπεί από την ύπαρξη του ελληνικού μέτρου.
ΒΑΣΟΣ ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΔΗΣ. ΤΕΧΝΟΚΡΙΤΙΚΟΣ - ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ» - 1995.
«Ο Μάνος Αναστασιάδης ο εδώ και 25 χρόνια ασχολείται σοβαρά με τη ζωγραφική και συγχρόνως με τη χαρακτική, γλυπτική και φωτογραφία. Παρουσιάζει ωραιότατα έγχρωμα χαρακτικά με γραμμικό σχέδιο, σταθερή γραμμή και χρωματική λιτότητα. Τα έργα της ακουαρέλας μαρτυρούν ότι κατέχει το υλικό του, γιατί όλες οι ακουαρέλες έχουν ένα ελεύθερο γράψιμο, διαφάνεια χωρίς επαναλήψεις, ευγένεια χρωματική και καταλήγουν σε μια ευχάριστη αέρινη έκφραση. Στα έργα του με λάδι, και ιδιαιτέρως σε κείνα που είναι με ανθρώπινες μορφές, μεταχειρίζεται για την γραφή τους ένα μίγμα υλικών (λάδι, κάρβουνο, παστέλ) και καλύπτει τον μουσαμά μ' ένα βασικό χρώμα. Πάνω σ' αυτό σχεδιάζει με κάρβουνο την μορφή με λίγες λεπτές γραμμές σωστά τοποθετημένες. Οι όγκοι των μορφών ξεπροβάλλουν με την
τοποθέτηση φωτοσκιάσεων με παστέλ. Το λεπτό περίγραμμα του σχεδίου έχει χάσει πλέον την πρωταρχική του εκφραστικότητα κι έχει δεθεί με το γενικό πνεύμα της μορφής. Η πρωτότυπη αυτή πλαστική εργασία απομακρύνεται από την γραμμική αντίληψη της μορφής για να δημιουργήσει μια εικαστική μορφή με την βοήθεια των ωραίων και απαλών φωτοσκιάσεων, που προβάλλουν τους όγκους τόσο ζωντανούς κι αληθινούς. Η ζωγραφική του Αναστασιάδη δημιουργεί ένα ευχάριστο συναίσθημα κι ο εικαστικός του λόγος είναι δυνατός κι αληθινός, γραμμένος με πολλή ευαισθησία».
ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΙΑΝΗ. ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΤΕΧΝΗΣ
«Στο έργο του Μάνου Αναστασιάδη συνδυάζονται αρμονικά η ευαισθησία με τη δύναμη, ο λυρισμός με την αίσθηση του τραγικού, η γαλήνη με την κραυγή αγωνίας. Η ανθρώπινη μορφή σε μεγάλη κλίμακα καταλαμβάνει εντυπωσιακά το χώρο και κυριαρχεί απόλυτα στη σύνθεση. Ο καλλιτέχνης δημιουργεί μορφές με έντονα περιγράμματα, μορφές που ανάγονται στα βασικά γεωμετρικά σχήματα και υπερβαίνουν τα ατομικά χαρακτηριστικά, αγγίζοντας την ουσία της ανθρώπινης ύπαρξης. Η δύναμη του σχεδίου συνυπάρχει με την εκφραστικότητα του χρώματος και τη χρήση μιας πρωτοποριακής τεχνικής που καθορίζουν μια ζωγραφική βαθιά ανθρωπιστική, με έντονο προσωπικό ύφος».
ΠΑΡΑΣΧΟΣ ΠΑΡΑΣΟΣ. ΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΕΧΝΗΣ - ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ "ΡΟΔΙΑΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ" Τ.3
Ο Μάνος Αναστασιάδης, συνεπαρμένος από το αιγαιοπελαγίτικο φως, τη διαύγεια του χώρου, τις εξαϋλωμένες μορφές του, την θαλάσσια απεραντοσύνη του με τα βελούδινα χρώματα και τους φωσφορίζοντες ιριδισμούς του, την τραχύτητα των βράχων του και τις κυματιστές απαλότητες των πεδιάδων του, όπου το φως σε θαμπώνει και την ίδια στιγμή σου κρύβει και σου αποκαλύπτει την τραχύτητα της πραγματικότητας, κάμνοντας σε κοινωνό σε μια πνευματικότητα που σε κατακτά και σε προκαλεί να ανοίξεις ένα διάλογο με το στιγμιαίο και το εφήμερο, το διαχρονικό και το αιώνιο. Με το δικό του εναγώνιο όραμα, εικονοκλάστης και ταυτόχρονα παραδοσιακός, ασπάζεται και απορρίπτει τα νέα και τα παλιά ανάλογα με το πώς εκφράζουν τον ίδιο και τον απελευθερώνουν στη δημιουργία του. Με γνήσια μεσογειακή ιδιοσυγκρασία κουβαλά επάνω του το βαρύ πολιτιστικό φορτίο που εναπόθεσαν οι αιώνες σ' αυτή τη γωνιά της γης, και που ένας άλλος που δεν θα είχε το γνήσιο και δυνατό ταλέντο του θα κινδύνευε να αλλοτριωθεί και να χάσει την ταυτότητα του. Ο Μάνος Αναστασιάδης μας φανερώνει ένα σύγχρονο δημιουργό με μια φύση ανικανοποίητη, που επιζητεί να ανανεώνει συνεχώς με τρόπο ρηξικέλευθο τον εικαστικό του λόγο. Η ζωγραφική του είναι ένα συνειδητό οδοιπορικό, ένα ιερό προσκύνημα στις πηγές της ομορφιάς που μας κρύβει ζηλότυπα η φύση και η ζωή, που όμως είναι έτοιμη να παραδοθεί στον πραγματικό σαγηνευτή, στον κάθε γνήσιο καλλιτέχνη.
ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΜΙΑΟΥΛΗΣ. ΚΡΙΤΙΚΟΣ - ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ» - 14-11-92
«Ο Μάνος Αναστασιάδης γνήσιος πνευματικός άνθρωπος, εργάζεται αθόρυβα πίσω από τα φώτα της δημοσιότητας. Τα έργα του είναι καθαρά συμβολικά. Υπάρχουν δύο μεγάλες ενότητες στο έργο του. Η πρώτη αφορά τον άνθρωπο και η δεύτερη το χώρο όπου κατοικεί. Οι άνθρωποι του είναι του μόχθου και του ιδρώτα. Στα τοπία του αναδεικνύεται η τιτάνια σύγκρουση των στοιχείων που γέννησαν αυτόν τον τόπο».
Οργάνωση: Kozas Gallery (Αμμοχώστου 13, Ρόδος – Τηλ. 2241028725)
Επιμέλεια προβολής: mgk.advertising – (http://www.mgk.com.gr/)
Υπό την αιγίδα:
Οργανισμός Πολιτιστικής Ανάπτυξης της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Δωδεκανήσου
Πολιτιστικός Οργανισμός Δήμου Ροδίων
Χορηγός Επικοινωνίας: rhodes.online (www.rhodes.com.gr)

Σας αποστέλλουμε προς ενημέρωση του κοινού σας δελτίο τύπου σχετικά με την έναρξη της διοργάνωσης «Φθινόπωρο Τέχνης 2008», μιας σειράς τεσσάρων εκθέσεων που ξεκινάει στις 25 Αυγούστου και θα ολοκληρωθεί στις 30 Νοεμβρίου.

Η τρίτη έκθεση του Φθινόπωρου Τέχνης 2008 φιλοξενεί έργα του Μάνου Ανασταδιάδη με γενικό τίτλο Μεσογειακός Κύκλος. Τα εγκαίνια θα λάβουν χώρα την επόμενη Τρίτη, 14 Οκτωβρίου στις 19:00, παρουσία του καλλιτέχνη.
Η διοργάνωση τελεί υπό την αιγίδα του Οργανισμού Πολιτιστικής Ανάπτυξης της Νομαρχίας Δωδεκανήσου και του Πολιτιστικού Οργανισμού Δήμου Ροδίων.
Μέρος των εσόδων από τυχόν πωλήσεις θα διατεθεί προς ενίσχυση της πυροπροστασίας στο νησί της Ρόδου.
.bmp)
Σας επισυνάπτουμε το σχετικό δελτίο τύπου και τρία επιλεγμένα έργα για χρήση κατά την δημοσίευσή τους. Επίσης, σας ενημερώνουμε ότι λειτουργεί η επίσημη ιστοσελίδα της διοργάνωσης στην διεύθυνση http://www.kozas.gr/autumnofart/ η οποία ενημερώνεται συνεχώς και θα ενημερώνεται καθόλη τη διάρκεια της διοργάνωσης με νέο υλικό, φωτογραφίες και λεπτομέρειες για τα έργα και τους καλλιτέχνες.
Σε περίπτωση που επιθυμείτε συνέντευξη με τους συντελεστές της διοργανώσης και τους φιλοξενούμενους καλλιτέχνες, επικοινωνήστε έγκαιρα μαζί μας στην παρούσα διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή στο 2241028725.
Ευχαριστούμε, Kozas Gallery
………………………
ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΤΑΙ Η ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΤΑΠΟΔΗ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΒΥΘΟΣ».
Ακολουθεί ο «Μεσογειακός Κύκλος» του Μάνου Αναστασιάδη.
Δελτίο Τύπου
Ρόδος, 10/10/2008
.jpg)
Βρισκόμαστε ήδη στη μέση του «Φθινόπωρου Τέχνης 2008» καθώς ολοκληρώνεται και η έκθεση του Γιώργου Καταπόδη με τίτλο «Βυθός». Ακολουθεί ο «Μεσογειακός Κύκλος» του Μάνου Αναστασιάδη. Η έκθεση αυτή είναι η τρίτη από μία σειρά τεσσάρων εκθέσεων ζωγραφικής που τελούν υπό την αιγίδα του Οργανισμού Πολιτιστικής Ανάπτυξης της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Δωδεκανήσου και του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Ροδίων, και αποτελεί μία σπονδυλωτή και πολύπτυχη έκθεση με ζωγραφική, σχέδιο, κολλάζ, χαρακτική, γλυπτική, κατασκευές και φωτογραφία. Συμπεριλαμβάνει αντιπροσωπευτικά έργα από τις θεματικές ενότητες: «Μεταγραφές και μεταμορφώσεις», «Παλίμψηστα», «Ανθρωπογραφίες», «Ομηρικές αητές», «Μινωταυρομαχία», «Αναζητώντας τον παράδεισο», «Φυγή», «Μνήμες», «Του έρωτα και του θανάτου», «Ποιητικός και μαγικός ρεαλισμός» κ.α. Η ενότητα «Μεσογειακός Κύκλος» αναφέρεται στο Αιγαίο και στο μεσογειακό χώρο ως πολυδιάστατες οντότητες, στη φυσική, υπερφυσική, αισθητική τους διάσταση και το ανθρώπινο πνεύμα, αλλά κυρίως μέσα από τις παρατηρήσεις, τη βιωματική εμπειρία, τη φαντασία και την προσωπική μυθολογία του Μάνου Αναστασιάδη. Η έκθεση αποτελείται από 30 έργα, ενώ στεγάζεται στο χώρο της Kozas Gallery, Αμμοχώστου 13, στο κέντρο της Ρόδου.
Τα εγκαίνια της έκθεσης έχουν προγραμματιστεί για την Τρίτη, 14 Οκτωβρίου, στις 19:00. Στα εγκαίνια θα βρίσκεται και ο ίδιος ο καλλιτέχνης, ο οποίος μαζί με τους διοργανωτές, Δημήτρη και Στέλλα Κοζά, θα είναι εκεί για να συζητήσουν όλες τις λεπτομέρειες των έργων με το φιλότεχνο κοινό της Ρόδου.
Η έκθεση θα λειτουργήσει από τις 14 Οκτωβρίου μέχρι τις 08 Νοεμβρίου 2008 και θα είναι ανοικτή για το κοινό Δευτέρα έως Παρασκευή, 09:00-14:00 και 17:00-21:00 και το Σάββατο, 09:00-14:00. Κυριακές κλειστά.
Επιπλέον είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε την λειτουργία της πλήρως ανανεωμένης ιστοσελίδας της Kozas Gallery & Frames, που περιλαμβάνει λύσεις για τον επιχειρηματία και τον καλλιτέχνη, προτάσεις για το σπίτι, αλλά και μία συλλογή με περισσότερα από 400 αυθεντικά έργα τέχνης: http://www.kozas.gr/.
Περισσότερες λεπτομέρειες για την έκθεση και το «Φθινόπωρο Τέχνης 2008», αλλά και οι προηγούμενες εκθέσεις σε ψηφιακή μορφή, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://www.kozas.gr/autumnofart/
……………………
«Μεσογειακός Κύκλος» του Μάνου Αναστασιάδη
Βιογραφικό του καλλιτέχνη
Ο Μάνος Αναστασιάδης γεννήθηκε στο Διαφάνι Καρπάθου το 1948. Είναι ζωγράφος με μακρόχρονες ελεύθερες σπουδές ζωγραφικής, κυρίως με έρευνες πάνω στους εκφραστικούς τρόπους και τις τεχνικές και με ειδικές μελέτες πάνω σε θέματα θεωρίας και πρακτικής της εικαστικής έκφρασης, τις οποίες έχει εφαρμόσει ως δάσκαλος τέχνης σε πειραματικά σχολεία της πόλης της Ρόδου και στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
Στη διδακτορική του διατριβή ασχολήθηκε με τη δημιουργικότητα της εικονικής έκφρασης στο χώρο του εικονογραφημένου βιβλίου.
.jpg)
Εκτός από τη ζωγραφική, στα εκφραστικά του μέσα ανήκουν η χαρακτική, η γλυπτική και η φωτογραφία, έχει όμως επίσης ασχοληθεί σοβαρά και με την ποίηση, την οποίαν ενσωματώνει στο εικαστικό του έργο, καθώς και με το κριτικό δοκίμιο πάνω κυρίως σε θέματα τέχνης.
Πήρε μέρος μέχρι τώρα με ανακοινώσεις του σε πολιτιστικά και επιστημονικά συνέδρια και επιμελήθηκε εκδόσεις με καλλιτεχνικό περιεχόμενο, ενώ συμμετείχε, ως επιτελικό οργανωτικό στέλεχος σε διάφορους πολιτιστικούς φορείς, όπως το Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης Δήμου Ροδίων (το οποίο θεωρείται το δεύτερο καλύτερο στην Ελλάδα μετά την Εθνική Πινακοθήκη), τον Πολιτιστικό Οργανισμό της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Δωδεκανήσου (ΟΠΑΔ), της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών Δωδεκανήσου, το Κέντρο Καρπαθιακών Ερευνών κ.ά.
Το καλλιτεχνικό του έργο παρουσιάστηκε μέχρι τώρα σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, καθώς και σε διάφορα μέσα ενημέρωσης και έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον ιστορικών τέχνης και κριτικών. Έργα του υπάρχουν σε διάφορες δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές.
Ένας από τους κυριότερους πυρήνες του έργου του αφορά το χώρο του Αιγαίου και της Μεσογείου στο φυσικό, ιστορικό, κοινωνικό, αισθητικό και μυθολογικό τους περιεχόμενο, ως μια βιωματική εμπειρία ζωής και μορφωτικής διαδικασίας.
Οι σημαντικότερες πτυχές του έργου του έχουν τους τίτλους: «Μεταγραφές και μεταμορφώσεις», «Περιπέτειες στο φως και στο σκοτάδι του κόσμου μας», «Παλίμψηστα», «Ανθρωπογραφίες», «Ομηρικές ακτές», «Μινωταυρομαχία», «Του έρωτα και του θανάτου» κ.ά.
Χαρακτηριστικό της έκφρασης του είναι το ευρύ φάσμα αναζητήσεων και πραγματώσεων, επειδή θεωρεί ότι δεν μπορεί να υπάρχει τέλος στις αναζητήσεις ενός πραγματικού δημιουργού. Γι' αυτό αποφεύγει τη μονολιθικότητα στη χρήση των θεμάτων, των μέσων, των τεχνικών και των τρόπων έκφρασης, που παγιώνουν τα στερεότυπα και τελματώνουν όλες τις δημιουργικές δυνάμεις στο χώρο των τεχνών.
Στο έργο του ενσωματώνονται μερικές εκφραστικές κατακτήσεις του μοντερνισμού, καθώς και ορισμένα δυναμικά στοιχεία της παράδοσης από την ιστορία της τέχνης, ενώ είναι πάντα παρών ο κοινωνικός προβληματισμός, το ανοιχτό και δημιουργικό πνεύμα και η ολότητα της έκφρασης. Στην καλλιτεχνική του πορεία ανιχνεύονται, σε διάφορες φάσεις, ρεαλιστικές και υπερρεαλιστικές εκφράσεις, καθώς και μια κίνηση από την περιγραφικότητα στην αφαίρεση, με διαστάσεις ποιητικές και συμβολικές.
.jpg)
Πεποίθηση του, την οποία υπερασπίζεται με σθένος μέσα από το έργο και τα κείμενα του, είναι ότι η τέχνη αποτελεί βασική εκφραστική δύναμη εξανθρωπισμού και γι' αυτό δεν μπορεί να εξαντλείται σε μια ασήμαντη διακοσμητική και ανούσια δραστηριότητα και με τον τρόπο αυτό να είναι απούσα από τη συνολική ανθρώπινη περιπέτεια και τα ποικίλα νοήματα της ζωής, με όλες τις διαστάσεις που αυτά μπορούν να πάρουν σε ατομικό και διατομικό επίπεδο μέσα στην ανθρώπινη ιστορία.
Για το καλλιτεχνικό του έργο έχουν γραφτεί αρκετά κριτικά κείμενα και μελέτες από γνωστούς ιστορικούς και κριτικούς τέχνης (Χρύσανθος Χρήστου, Νίκος Ζίας, Χάρης Καμπουρίδης κ.ά.). Το Α' κανάλι της γερμανικής τηλεόρασης τον συμπεριέλαβε σ' ένα πρόγραμμα του στο οποίο συμμετείχε το ελληνικό Υπουργείο Πολιτισμού, υπό την επιμέλεια του Πανεπιστημιακού Dr. Klaus Gallas, με στόχο την προβολή της χώρας μας στο εξωτερικό. Το πρόγραμμα προβλήθηκε δυο φορές στη Γερμανία (1996 και 2003) και αναμεταδόθηκε από την αγγλική τηλεόραση (1999).
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΚΡΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΥΠΟΥ
ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ ΧΡΗΣΤΟΥ. ΟΜΟΤΙΜΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ – ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΣ
«Καλλιτέχνης με μόνιμες ανησυχίες και προσωπικές αναζητήσεις ο Μάνος Αναστασιάδης μας έχει δώσει έργα που διακρίνονται για τη γνησιότητα και την εκφραστική τους αλήθεια. Κάτοχος των τύπων της παράδοσης αλλά και των κατακτήσεων των δημιουργών των καιρών μας, δεν ενδιαφέρεται να μείνει στις ξένες κατακτήσεις. Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και εξαιρετική επίδοση στο σχέδιο και με αίσθηση τόσο των χρωματικών όσο και των πλαστικών αξιών, ακολουθεί τον δικό του δρόμο. Ένα δρόμο που αγωνίζεται και κατορθώνει να μορφοποιεί τις συναντήσεις του με την ιστορία και τη ζωή. Σε έργα που πείθουν για την πληρότητα και την αμεσότητα της γλώσσας του, τον πλούτο και τον χαρακτήρα των διατυπώσεων του. Χωρίς να ενδιαφέρεται να ενταχθεί σε κάποια από τις κάθε κατηγορίας τάσεις που διεκδικούν την αποκλειστικότητα της ερμηνείας του κόσμου μας, δίνει την προσωπική του μάχη για την ολοκλήρωση ενός προσωπικού εκφραστικού ιδιώματος. Και οι προσπάθειες του μέχρι τώρα. τα έργα που μας έχει δώσει δεν αφήνουν καμιά αμφιβολία για την επιτυχία του. Γιατί βασίζονται στον προσωπικό μόχθο και την ειλικρίνεια των αναζητήσεων του και διακρίνονται για την ποιότητα και την εκφραστική δύναμη των διατυπώσεων του».
ΧΑΡΗΣ ΚΑΜΠΟΥΡΙΔΗΣ. ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΤΕΧΝΗΣ, ΚΡΙΤΙΚΟΣ
«Είναι συγκινητικό το να συναντάς καλλιτέχνες σαν το Μάνο Αναστασιάδη, την επιμονή και τη μεθοδικότητα του, το όραμα του για μια ζωγραφική που να εκφράζει την αλήθεια και το ταλέντο του. Στο εργαστήρι του - μέσα στο θαυμαστό χώρο της παλιάς πόλης - είχα την αίσθηση πως συναντούσα τους παλιούς εκείνους δημιουργούς άλλης εποχής, που ερευνούν την τέχνη τους, κλεισμένοι στο δικό τους χρόνο. Και σε πολλά έργα του, είδα εικόνες της φύσης ζωγραφισμένες με μια ξεχωριστή, δική του ευαισθησία, που έφερνε στο φως τη σχέση του καλλιτέχνη μ' αυτήν. Σχέση αληθινή, όσο και οι θεωρητικές αναζητήσεις του Αναστασιάδη όταν κάθεται μπρος στο καβαλέτο του».
ΝΙΚΟΣ ΚΡΑΝΙΔΙΩΤΗΣ. ΠΡΩΗΝ ΠΡΕΣΒΗΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
«Η ζωγραφική του Μάνου Αναστασιάδη έχει πρώτα - πρώτα ένα βαθύ προβληματισμό για την Τέχνη, για τον Άνθρωπο, για τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να αντιμετωπίζουμε τη ζωή. Σε πολλά έργα του εμβαθύνει στον εσώτερο κόσμο και διαγράφει - υπερβατικά θα 'λεγα - καταστάσεις και ψυχικές ευαισθησίες που με τρόπο συγκινησιακό υποβάλλονται και αφυπνίζουν ανάλογα αισθήματα στο θεατή. Ο Μάνος Αναστασιάδης εκφράζει το σύγχρονο άνθρωπο με όλα τα σύγχρονα μέσα της τέχνης».
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ – ΝΟΥΑΡΟΣ. ΟΜΟΤΙΜΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ - ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΣ.
«Ο Μάνος Αναστασιάδης μέσα από την πολύ σημαντική δουλειά του εκφράζει με εξαιρετική έμπνευση θέματα που συγκινούν κάθε σκεπτόμενο άνθρωπο».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΑΛΑΓΑΝΗΣ . ΖΩΓΡΑΦΟΣ
«Θαυμάσια δουλειά»
JILL BONNET. ΓΛΥΠΤΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΓΛΙΑ ΠΟΥ ΖΕΙ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ
«Ο Μάνος Αναστασιάδης διετέλεσε επί πολλά χρόνια δάσκαλος ζωγραφικής στα σχολεία της Ρόδου και πρόσφατα στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, και έχει μια πλατιά κουλτούρα και μια βαθιά γνώση στην ιστορία της ευρωπαϊκής τέχνης από την οποία δέχεται επιρροές χωρίς όμως να εντάσσεται σε κάποιο κίνημα τέχνης. Όπως ο ίδιος λέει το πραγματικό του σχολείο είναι εδώ, στα νησιά του Αιγαίου και στη Μεσόγειο, στη φύση και στους ανθρώπους της, που μελετά για τρεις περίπου δεκαετίες και παραμένουν η πιο σημαντική πηγή έμπνευσης του. Οι άνθρωποι τους οποίους έχει ζωγραφίσει ανήκουν σε όλες τις εποχές. Ο Σεζάν, ο Μοντιλιάνι και ο Βαν Γκογκ έχουν ήδη ζωγραφίσει τα πορτρέτα τους και υπάρχει κάτι το αιώνιο και διαχρονικό στις σκηνές στις οποίες οι γριές γυναίκες κεντούν στη σκιά, οι άντρες κάθονται στο καφενείο και τα νεαρά κορίτσια ντυμένα για το Δεκαπενταύγουστο είναι σαν βυζαντινές εικόνες. Κάθε χρόνο ο Μάνος Αναστασιάδης καταφέρνει να με εκπλήσσει με την συνεχή ανανέωση του εικαστικού του λεξιλογίου και την προοδευτικά αυξανόμενη μαεστρία του στις πολυποίκιλες τεχνικές, ενώ παραμένει πιστός στην αρχική του έμπνευση».
(Μετάφραση από το αγγλικό κείμενο)
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΓΡΑΒΑΛΛΟΣ. ΧΑΡΑΚΤΗΣ, ΖΩΓΡΑΦΟΣ
«Τη ζωγραφική του Μάνου Αναστασιάδη, την παρακολουθώ συνέχεια από το 1983 και μπορώ σίγουρα να γράψω λίγα λόγια γι' αυτή, σαν συνάδελφος και φίλος του. Από τα πρώτα έργα που είδα, διαπίστωσα πως πρόκειται για ένα ταλέντο πηγαίο και δυνατό, γεμάτο από ανησυχίες και προβληματισμούς, για τα αισθητικά και τεχνικά δεδομένα της δουλειάς μας. Από τότε η εξέλιξη του είναι συνεχής, πάντα σοβαρή, με γνώμονα τα εικαστικά προβλήματα πρώτα και κατά δεύτερο τα θεματολογικά».
ΜΑΝΟΛΗΣ ΜΑΚΡΗΣ. ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ - ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «ΡΟΔΙΑΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ» Τ. 3
Υπάρχει μια ελληνικότητα σε τούτη την τέχνη, που δεν έχει βέβαια καμιά σχέση με τη στείρα προγονοπληξία, αλλά νοείται ως απόδοση του βάθους των πραγμάτων, ως εικαστική αποκρυπτογράφηση του φωτός και της ιδιαιτερότητας του ευρύτερου μεσογειακού και ιδιαίτερα του ελληνικού χώρου. Είναι ο χώρος που σε πλάθει, που εισδύει ορμητικά και στην τελευταία σου ίνα, που τον νιώθεις να βουίζει μέσα στις φλέβες σου, που απαιτεί και την τελευταία ικμάδα της πνευματικής σου εγρήγορσης.. Είναι το απέραντο μεσογειακό φως, που μετουσιώνει τα πάντα, τα πιο απλά και τα πιο ταπεινά, τα πιο σεμνά και τα πιο διακριτικά, σε αιώνια και πανανθρώπινα σύμβολα. Κι από δω, από το πλαστουργό ετούτο φως οφείλει να ξεκινήσει κανείς για να αναγνώσει την ζωγραφική του Μάνου Αναστασιάδη. Από κεί ξεκινά η πορεία για την αισθητική κάθαρση, αφού το φως ετούτο επενεργεί απολυτρωτικά πάνω στα πράγματα...Μα πέρα από τα δεδομένα, πέρα από τα δωρήματα που χάρισε ο θεός στον τόπο, στον οποίον του έταξε να ζει, και στα ψυχικά χαρίσματα, με τα οποία προίκισε τον καλλιτέχνη, είναι ο καθαρά προσωπικός του αγώνας, ο επίπονος ανηφορικός δρόμος, η αφάνταστη ταλαιπωρία και τα σκληρά παραδέρματα, απ' όπου τελικά μένουν οι πλούσιες σε χυμούς εμπειρίες. Το να δοθεί ο χώρος ως συνέχεια της ανθρώπινης παρουσίας, το να αναζητηθεί πέρα από το πορτραίτο η συμβολική μορφή και το να αποκρυσταλλωθούν πέρα από τις απλές απεικονίσεις των αντικειμένων οι απόλυτες μορφές, τα στέρεα σύμβολα κι όχι εκείνα τα περίτεχνα αυτά δεν είναι δωρήματα, είναι επιτεύγματα, είναι νίκες μετά από επίμοχθες προσπάθειες. Αυτό θα βρει κανείς σε κάθε πίνακα του, αφού καθένας είναι και μια ξεχωριστή αγωνία, καθένας είναι και μια κοπιαστική μελέτη για ένα χρώμα, για μιαν αχτίνα, για μια μορφή, για ένα συναίσθημα. Ακουμπάς τα μάτια σου σ' ένα πίνακα, έτσι όπως ανοίγεις ένα παράθυρο... Η τέχνη, βέβαια, ένα κομμάτι μονό της ζωής και της αλήθειας έχει τη δυνατότητα να απεικονίσει. Αλλά αυτό που δίνει, οφείλει να το δώσει με ειλικρίνεια... Η αληθινή τέχνη, η ζωντανή τέχνη, ασχολείται με τα τρία αιώνια θέματα που τα βρίσκουμε συνεχώς και στη δουλειά του Μάνου Αναστασιάδη, τη φύση, τον έρωτα και το θάνατο.
ΜΑΡΙΝΑ ΠΙΣΠΕΡΗ. ΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΕΧΝΗΣ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «ARTI»
«Στην πρόσφατη έκθεση του, ο Μάνος Αναστασιάδης, επιδιώκει να αποτυπώσει σε δύο ενότητες την ψυχή του ελληνικού τοπίου και το πανανθρώπινο τοπίο της ψυχής. Τα θέματα και οι τεχνικές ποικίλουν. Ωστόσο, υπάρχει μια μυστική συγγένεια ενσαρκωμένη στην κυρίαρχη παρουσία του φωτός. Τα έργα της πρώτης ενότητας ξεχειλίζουν από ένα φως εκπληκτικής λάμψης, ευκρινώς μεσογειακό, ενώ στη δεύτερη ενότητα οι μορφές έχουν απορροφήσει αυτό το φως και το εκπέμπουν ως δύναμη εσωτερικής δόνησης. Εδώ ο χώρος είναι απροσδιόριστος. Ο άνθρωπος, γυμνωμένος και αποστεωμένος, σταυρώνεται και είναι ο ίδιος που παρακολουθεί το μαρτύριο του. Οι συνθέσεις χαρακτηρίζονται από μια τόλμη μορφική και χρωματική. Εντούτοις, αναπάντεχος είναι ο τρόπος που το εξπρεσιονιστικό πάθος ισορροπεί από την ύπαρξη του ελληνικού μέτρου.
ΒΑΣΟΣ ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΔΗΣ. ΤΕΧΝΟΚΡΙΤΙΚΟΣ - ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ» - 1995.
«Ο Μάνος Αναστασιάδης ο εδώ και 25 χρόνια ασχολείται σοβαρά με τη ζωγραφική και συγχρόνως με τη χαρακτική, γλυπτική και φωτογραφία. Παρουσιάζει ωραιότατα έγχρωμα χαρακτικά με γραμμικό σχέδιο, σταθερή γραμμή και χρωματική λιτότητα. Τα έργα της ακουαρέλας μαρτυρούν ότι κατέχει το υλικό του, γιατί όλες οι ακουαρέλες έχουν ένα ελεύθερο γράψιμο, διαφάνεια χωρίς επαναλήψεις, ευγένεια χρωματική και καταλήγουν σε μια ευχάριστη αέρινη έκφραση. Στα έργα του με λάδι, και ιδιαιτέρως σε κείνα που είναι με ανθρώπινες μορφές, μεταχειρίζεται για την γραφή τους ένα μίγμα υλικών (λάδι, κάρβουνο, παστέλ) και καλύπτει τον μουσαμά μ' ένα βασικό χρώμα. Πάνω σ' αυτό σχεδιάζει με κάρβουνο την μορφή με λίγες λεπτές γραμμές σωστά τοποθετημένες. Οι όγκοι των μορφών ξεπροβάλλουν με την
τοποθέτηση φωτοσκιάσεων με παστέλ. Το λεπτό περίγραμμα του σχεδίου έχει χάσει πλέον την πρωταρχική του εκφραστικότητα κι έχει δεθεί με το γενικό πνεύμα της μορφής. Η πρωτότυπη αυτή πλαστική εργασία απομακρύνεται από την γραμμική αντίληψη της μορφής για να δημιουργήσει μια εικαστική μορφή με την βοήθεια των ωραίων και απαλών φωτοσκιάσεων, που προβάλλουν τους όγκους τόσο ζωντανούς κι αληθινούς. Η ζωγραφική του Αναστασιάδη δημιουργεί ένα ευχάριστο συναίσθημα κι ο εικαστικός του λόγος είναι δυνατός κι αληθινός, γραμμένος με πολλή ευαισθησία».
ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΙΑΝΗ. ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΤΕΧΝΗΣ
«Στο έργο του Μάνου Αναστασιάδη συνδυάζονται αρμονικά η ευαισθησία με τη δύναμη, ο λυρισμός με την αίσθηση του τραγικού, η γαλήνη με την κραυγή αγωνίας. Η ανθρώπινη μορφή σε μεγάλη κλίμακα καταλαμβάνει εντυπωσιακά το χώρο και κυριαρχεί απόλυτα στη σύνθεση. Ο καλλιτέχνης δημιουργεί μορφές με έντονα περιγράμματα, μορφές που ανάγονται στα βασικά γεωμετρικά σχήματα και υπερβαίνουν τα ατομικά χαρακτηριστικά, αγγίζοντας την ουσία της ανθρώπινης ύπαρξης. Η δύναμη του σχεδίου συνυπάρχει με την εκφραστικότητα του χρώματος και τη χρήση μιας πρωτοποριακής τεχνικής που καθορίζουν μια ζωγραφική βαθιά ανθρωπιστική, με έντονο προσωπικό ύφος».
ΠΑΡΑΣΧΟΣ ΠΑΡΑΣΟΣ. ΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΕΧΝΗΣ - ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ "ΡΟΔΙΑΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ" Τ.3
Ο Μάνος Αναστασιάδης, συνεπαρμένος από το αιγαιοπελαγίτικο φως, τη διαύγεια του χώρου, τις εξαϋλωμένες μορφές του, την θαλάσσια απεραντοσύνη του με τα βελούδινα χρώματα και τους φωσφορίζοντες ιριδισμούς του, την τραχύτητα των βράχων του και τις κυματιστές απαλότητες των πεδιάδων του, όπου το φως σε θαμπώνει και την ίδια στιγμή σου κρύβει και σου αποκαλύπτει την τραχύτητα της πραγματικότητας, κάμνοντας σε κοινωνό σε μια πνευματικότητα που σε κατακτά και σε προκαλεί να ανοίξεις ένα διάλογο με το στιγμιαίο και το εφήμερο, το διαχρονικό και το αιώνιο. Με το δικό του εναγώνιο όραμα, εικονοκλάστης και ταυτόχρονα παραδοσιακός, ασπάζεται και απορρίπτει τα νέα και τα παλιά ανάλογα με το πώς εκφράζουν τον ίδιο και τον απελευθερώνουν στη δημιουργία του. Με γνήσια μεσογειακή ιδιοσυγκρασία κουβαλά επάνω του το βαρύ πολιτιστικό φορτίο που εναπόθεσαν οι αιώνες σ' αυτή τη γωνιά της γης, και που ένας άλλος που δεν θα είχε το γνήσιο και δυνατό ταλέντο του θα κινδύνευε να αλλοτριωθεί και να χάσει την ταυτότητα του. Ο Μάνος Αναστασιάδης μας φανερώνει ένα σύγχρονο δημιουργό με μια φύση ανικανοποίητη, που επιζητεί να ανανεώνει συνεχώς με τρόπο ρηξικέλευθο τον εικαστικό του λόγο. Η ζωγραφική του είναι ένα συνειδητό οδοιπορικό, ένα ιερό προσκύνημα στις πηγές της ομορφιάς που μας κρύβει ζηλότυπα η φύση και η ζωή, που όμως είναι έτοιμη να παραδοθεί στον πραγματικό σαγηνευτή, στον κάθε γνήσιο καλλιτέχνη.
ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΜΙΑΟΥΛΗΣ. ΚΡΙΤΙΚΟΣ - ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ» - 14-11-92
«Ο Μάνος Αναστασιάδης γνήσιος πνευματικός άνθρωπος, εργάζεται αθόρυβα πίσω από τα φώτα της δημοσιότητας. Τα έργα του είναι καθαρά συμβολικά. Υπάρχουν δύο μεγάλες ενότητες στο έργο του. Η πρώτη αφορά τον άνθρωπο και η δεύτερη το χώρο όπου κατοικεί. Οι άνθρωποι του είναι του μόχθου και του ιδρώτα. Στα τοπία του αναδεικνύεται η τιτάνια σύγκρουση των στοιχείων που γέννησαν αυτόν τον τόπο».
Οργάνωση: Kozas Gallery (Αμμοχώστου 13, Ρόδος – Τηλ. 2241028725)
Επιμέλεια προβολής: mgk.advertising – (http://www.mgk.com.gr/)
Υπό την αιγίδα:
Οργανισμός Πολιτιστικής Ανάπτυξης της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Δωδεκανήσου
Πολιτιστικός Οργανισμός Δήμου Ροδίων
Χορηγός Επικοινωνίας: rhodes.online (www.rhodes.com.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου