Αλλαγή πλεύσης του Ιστολογίου “ΡΟΔΟΣυλλέκτης”

Το Ιστολόγιο του ΡΟΔΟΣυλλέκτη, απευθύνεται σε όσους αγαπούν τον τόπο τους… εδώ είναι λοιπόν και περιμένει τα δελτία για τις εκδηλώσεις και τις δράσεις των Πολιτιστικών Συλλόγων αλλά και ότι αφορά τον τόπο μας – ακόμα και την πολιτική… Το Email μας είναι: r.telxinas@yahoo.gr

Τρίτη 14 Ιουνίου 2016

Μια καταπληκτική μελέτη σχετική με τα Τροχαία Ατυχήματα στο Δήμο Βόλου

Βαγγέλης Θέος

Σύμβουλος Αστικού Περιβάλλοντος

Περισσότερα από 15 χιλιάδες ήταν τα καταγεγραμμένα αυτοκινητιστικά ατυχήματα με τραυματίες στην Ελλάδα το 2014 και άλλα τόσα περίπου το 2015. Από αυτά, το μεγαλύτερο ποσοστό θανατηφόρων τροχαίων αφορούσε νέους από 15 έως 35 ετών. Τα τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου για τους νέους από 15 έως 29 ετών ενώ δεύτερη για τις ηλικίες 5 έως 14 και τρίτη για τις ηλικίες 30 έως 44. Παράλληλα, αυξητική τάση παρουσιάζουν οι μόνιμες αναπηρίες λόγω σοβαρών τραυματισμών σε τροχαία ατυχήματα.

Τι κάνουμε λοιπόν για αυτά;
Η σύντομη απάντηση είναι πως δεν κάνουμε αρκετά. 

Δεν επιτρέπεται εν έτη 2016 να μην γνωρίζουμε ποιοι είναι οι δρόμοι με τα περισσότερα ατυχήματα στους δρόμους, ποιες διασταυρώσεις κρύβουν κινδύνους και ποιες είναι οι σημαντικότερες αιτίες αυτών ανά δρόμο, διασταύρωση, ώρα, ημέρα κτλ. Τα στοιχεία χάνονται σε φακέλους στα υπόγεια των διάφορων διευθύνσεων της τροχαίας χωρίς να αξιοποιούνται συστηματικά.

Κατά καιρούς υπάρχουν κάποιες σημαντικές προσπάθειες αρμοδίων, αλλά και άλλων συνανθρώπων μας, με πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν, οι οποίες όμως δεν φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα που όλοι μας ευχόμαστε γιατί είναι είτε σπασμωδικές, χωρίς συνέχεια ή απλά προσπαθούν μέσω καταγγελιών και ενημερώσεων να αφυπνίσουν τους αρμόδιους χωρίς όμως τις περισσότερες φορές να ακούγονται από κανέναν. Στην τελική οποιαδήποτε πρόταση ή μελέτη που κάποιος καλοπροαίρετα κάνει προκειμένου να περιοριστούν τα ατυχήματα οφείλει να γνωρίζει ποια είναι τα σημεία εκείνα που συμβαίνουν αυτά. Να υπάρχει για παράδειγμα ένας χάρτης που να τα δείχνει και ένα εργαλείο που θα μπορεί να χρησιμοποιεί η τροχαία για να γίνεται η καταγραφή, ανάλυση και απεικόνιση αυτόματα και εύκολα. 

Τέτοια εργαλεία υπάρχουν ήδη σε κάποιες χώρες στο εξωτερικό, ενώ γνωρίζουμε και δύο προσπάθειες που έχουν γίνει στην Ελλάδα. Η μία έγινε από τον Χατζηγεωργίου Γεώργιο στα πλαίσια διπλωματικής εργασίας και μπορείτε να την βρείτε εδώ - http://www.troxaia.gr/ η οποία δυστυχώς δεν γνωρίζουμε γιατί σταμάτησε (υποθέτουμε όμως πως η υποστήριξη από τους αρμόδιους δεν ήταν αρκετή).

Η άλλη έγινε από τον ίδιο (Βαγγέλη Θέο) ως μία πρωτοβουλία για να δημιουργηθεί ένα τέτοιο εργαλείο πιλοτικά σε μικρή κλίμακα και αφορούσε αρχικά τα τροχαία υλικών ζημιών μέσα στη πόλη του Βόλου τα αποτελέσματα των οποίων μπορεί κάποιος να τα δει εδώ - (http://www.mrsave.gr/%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%87%CE%B1%CE%AF%CE%B1-%CE%B2%CF%8C%CE%BB%CE%BF%CF%82/ ). Σε γενικές γραμμές η δημιουργία αυτού του εργαλείου μπορεί να χαρακτηριστεί ως επιτυχημένο γιατί όντως εντόπισε κάποια σημεία που για συγκεκριμένους λόγους γίνονται συχνά ατυχήματα αλλά δυστυχώς ως έχει δεν είναι εύκολο να χρησιμοποιηθεί μακροπρόθεσμα εάν δεν υποστηριχτεί από τους αρμόδιους και φυσικά εάν δεν συνεισφέρουν συγκεκριμένα άτομα με τις γνώσεις τους και δεξιότητές τους για να βελτιωθεί και να γίνει πιο εύκολο στη χρήση. 

Συγκεκριμένα χρειάζεται μία ομάδα ανθρώπων με γνώσεις προγραμματισμού και εμπειρία στη δημιουργία εφαρμογών σε κινητές συσκευές για να φτιαχτεί το εργαλείο εισαγωγής δεδομένων, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από την τροχαία για να ενημερώνει αυτόματα έναν χάρτη με τα σημεία των ατυχημάτων, την σοβαρότητα, τον χρόνο, τα αίτια και ότι άλλο χρειάζεται, τη στιγμή της καταγραφής. Κατόπιν τα στοιχεία αυτά θα χρησιμοποιούνται άμεσα για την διεξαγωγή συμπερασμάτων και εφαρμογή συγκεκριμένων ρυθμίσεων και έργων για το περιορισμό των τροχαίων σε αυτά τα σημεία.

Από την άλλη πάλι δεν χρειάζεται να το κάνουν από την αρχή εάν δεν το επιθυμούν αφού τέτοια εργαλεία υπάρχουν ήδη στο εξωτερικό και θα μπορούσαν να τα αντιγράψουν και να τα προσαρμόσουν άμεσα στα Ελληνικά δεδομένα. Γιατί λοιπόν δεν γίνεται;

Ειλικρινά δεν ξέρω και δεν καταλαβαίνω γιατί δεν έχει γίνει ακόμη!

Προκειμένου λοιπόν να υποστηριχτεί η δημιουργία ενός εργαλείου όπου

1. θα επιτρέπει τον εντοπισμό - των πιο επικίνδυνων σημείων των δρόμων και κατόπιν με αυτοματοποιημένο τρόπο θα είναι δυνατή η περαιτέρω ανάλυσή των στοιχείων αυτών (πχ.– αιτίες ατυχημάτων, τόπος και χρόνος συμβάντος, εντοπισμός επικίνδυνων διασταυρώσεων κ.α.) και

2. θα δημιουργεί έναν Online χάρτη όπου ο καθένας θα βλέπει τα σημεία αυτά (πχ. οδηγοί για να προσέχουν, αλλά και αρμόδιοι του κράτους προκειμένου να προβαίνουν σε συγκεκριμένα έργα).

Δημιουργήθηκε μία σελίδα που μπορείτε να βρείτε εδώ και σας παρακαλώ να την υποστηρίξετε ( https://www.facebook.com/%CE%A3%CF%84%CE%BF%CF%80-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%A4%CF%81%CE%BF%CF%87%CE%B1%CE%AF%CE%B1-1754048998164126/ ) . 
Στη σελίδα αυτή δημοσιεύονται όλες οι ενέργειες που έχουν γίνει μέχρι τώρα, προκειμένου ο παραπάνω στόχος να γίνει πραγματικότητα. Οι πληροφορίες που δημοσιεύονται δυνητικά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από μία διαφορετική αυτόνομη ομάδα για να δημιουργήσει μόνη της κάτι αντίστοιχο και να το παραδώσει στους αρμόδιους και εύχομαι να το κάνουν αν και νομίζω πως δουλεύοντας μαζί μπορούμε να πετύχουμε περισσότερα.

Σας επισυνάπτω τα συμπεράσματα από το εργαλείο που δημιουργήθηκε για τα τροχαία ατυχήματα στη πόλη του Βόλου και ευελπιστώ σύντομα να δημιουργηθεί κάτι αντίστοιχο για όλη την Ελλάδα.


Τροχαία Ατυχήματα στο Δήμο Βόλου
Δρόμοι & διασταυρώσεις που κρύβουν παγίδες
Οι πιο συχνές & επικίνδυνες αιτίες των ατυχημάτων
Οι ασφαλέστερες ώρες & ημέρες για την κυκλοφορία οχημάτων

Βαγγέλης Θέος
Σύμβουλος Αστικού Περιβάλλοντος
Βόλος, Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2015

Στο Βόλο καταγράφονται μηνιαίως εκατοντάδες ατυχήματα από την τροχαία, πολλά από τα οποία από καθαρή τύχη δεν έχουν θύματα και σοβαρούς τραυματισμούς. 

Περισσότερα από 1200 τροχαία υλικών ζημιών μέσα σε 9 μήνες (Οκτώβριος του 2014 μέχρι και Ιούνιο του 2015) καταγράφηκαν από την τροχαία στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου Βόλου. Επεξεργαζόμενοι τα στοιχειά αυτά με το εργαλείο που δημιουργήθηκε επισημάνθηκαν τα επικίνδυνα σημεία – διασταυρώσεις και δρόμοι – στα οποία καταγράφονται ασυνήθιστα μεγάλος αριθμός ατυχημάτων σε σύγκριση με άλλους δρόμους με παρόμοια κίνηση και χαρακτηριστικά. Δεν είναι στις εθνικές οδούς ούτε σε επαρχιακούς δύσβατους δρόμους αλλά αντίθετα είναι σε κεντρικά και πυκνοκατοικημένα σημεία του Δήμου Βόλου. Απροσεξία οδηγών, έλλειψη χώρου πάρκινγκ, υπερβολικού φόρτου κίνησης σε στενούς δρόμους, κακή ορατότητα και κακοτεχνίες είναι κάποιες από τις αιτίες που εκτιμούμε πως αυξάνουν την επικινδυνότητά τους. 

Οι πιο επικίνδυνοι δρόμοι


Ο δρόμος με το μεγαλύτερο αριθμό ατυχημάτων με δεκάδες ατυχήματα κάθε μήνα είναι ένας από τους πιο πολυσύχναστους δρόμους του Βόλου ο Ελ. Βενιζέλος. Έκπληξη όμως προκαλεί ότι ο δεύτερος συχνότερος δρόμος με 56 καταγραμμένα ατυχήματα μέσα σε 9 μήνες σε τροχαία είναι η 28ης Οκτωβρίου, περισσότερα ακόμη και από πολυσύχναστους δρόμους όπως η Δημητριάδος, Λαρίσης, Αναλήψεως και Πολυμέρη. Από τους “μικρούς” δρόμους με τα περισσότερα τροχαία ξεχωρίζουν επίσης οι Ανθ. Γαζή, Γαλλίας, Κουντουριώτου, Κωνσταντά, Γαμβέτα, Όγλ και Κοραή. 

Οι πιο επισφαλείς διασταυρώσεις

Η πιο επικίνδυνη διασταύρωση είναι η Αλμυρού και Μητρ. Γρηγορίου στα παλιά με 11 καταγραμμένα περιστατικά σε 9 μήνες. Το Stop που υπάρχει στο σημείο εκείνο φαίνεται πως πολλές φορές αγνοείται από τους οδηγούς με άσχημες συνέπιες. Άλλες διασταυρώσεις με ασυνήθιστο μεγάλο αριθμό τροχαίων είναι η διασταύρωση μεταξύ Αναλήψεως και Ελ. Βενιζέλου καθώς και κατά το μήκος της 28ης Οκτωβρίου σε τρία σημεία με Αθ. Διάκου, Κ. Καρτάλη και Κοραή. Κύριες αιτίες των ατυχημάτων αυτών είναι η παραβίαση της προτεραιότητας, του σηματοδότη καθώς και οι οπισθομετωπικές συγκρούσεις. 


Διασταυρώσεις

Οι πιο συχνές και επικίνδυνες αιτίες των ατυχημάτων
Η πιο συχνή αιτία ατυχημάτων υλικών ζημιών έχει να κάνει με τρακαρίσματα με παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Δηλαδή συγκρούσεις κατά την διάρκεια ελιγμών για παρκάρισμα ή έξοδος αυτοκινήτων από θέση πάρκινγκ. Συνήθως αυτού του είδους τα ατυχήματα είναι μικρού ρίσκου για τραυματισμούς πολιτών. Αντίθετα τα ατυχήματα που αφορούν σοβαρές παραβάσεις είναι κυρίως αυτές που έχουν να κάνουν με παραβίαση προτεραιότητας (ερυθρό σηματοδότη, ΣΤΟΠ, τρίγωνο σήμα και παραχώρηση προτεραιότητας σε αυτούς που κινούνται από τα δεξιά μας). 
Τα σημεία εκείνα που ξεχωρίζουν με βάση της αιτίες εκείνες που θεωρούμε ως τις πιο σημαντικές και επικίνδυνες να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα εκτός από αυτές που ήδη αναφέραμε παραπάνω (οι πιο επισφαλείς διασταυρώσεις) φαίνονται παρακάτω.

Ατυχήματα ανά ημέρα


Σύμφωνα με τα στοιχεία Δευτέρα και Σάββατο είναι οι μέρες με τα περισσότερα ατυχήματα ενώ η Κυριακή είχε σχεδόν τα μισά σε αριθμό ατυχήματα από τα οποία το ¼ ήταν κατά τις πρώτες πρωινές ώρες (ασυνήθιστα μεγάλο ποσοστό σε σύγκριση με άλλες μέρες, αλλά αναμενόμενο εξαιτίας της νυχτερινής εξόδου του Σαββάτου). 
Ατυχήματα ανά ώρα
Η πιο επικίνδυνη ώρα να κυκλοφορεί κάποιος στο Βόλο είναι στις 1 το μεσημέρι καθώς εκείνη την ώρα καταγράφονται μέχρι και 3 φορές περισσότερα ατυχήματα σε σχέση με τις υπόλοιπες πρωινές και απογευματινές ώρες. Από την άλλη πλευρά η ασφαλέστερη ώρα να κάνει κάποιος την δουλειά του το πρωί στο Βόλο είναι μεταξύ 9:30 και 10:00 η ώρα όπου καταγράφονται τα λιγότερα ατυχήματα.

Αν και οι αριθμοί είναι αδυσώπητοι, αρκετά από τα ατυχήματα που έχουν συμβεί θα ήταν δυνατόν να αποφευχθούν είτε με τη βελτίωση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων είτε με επιπρόσθετα έργα, στα συγκεκριμένα σημεία. 
Παρότι τα παραπάνω στοιχεία μπορούν και κατά την ταπεινή μου άποψη πρέπει και χρειάζεται να εμπλουτιστούν περαιτέρω με περισσότερα δεδομένα, δύνανται άμεσα να χρησιμοποιηθούν από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου και την τροχαία Βόλου προκειμένου να τεθούν προτεραιότητες σε ότι αφορά έργα (π.χ. βελτίωση της ορατότητας σε επικίνδυνες διασταυρώσεις, καλύτερη σήμανση) αλλά και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις όπου αυτές χρειάζονται (π.χ. μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου στην 28ης Οκτωβρίου, Ανθ. Γαζής κτλ.) για την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. 

Στόχος της παραπάνω πολύμηνης εργασίας αλλά και προσωπική ευχή του γράφοντος είναι τα παραπάνω να βοηθήσουν στο να σωθεί μια ζωή από τροχαίο – η δικιά σου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Ρόδος στην Ιταλοκρατία 1ο μέρος.

Η Ρόδος στην Ιταλοκρατία 2ο μέρος.

Η Ρόδος στην Ιταλοκρατία 3ο μέρος.

Η Ρόδος επί Ιταλοκρατίας 1920 – 1940

Εγω σωπαίνω....Φτύνω!!!

Μου μιλούν για δικαιοσύνη....οι δικαστές, Μου μιλούν για ηθική...οι αγύρτες, Μου μιλούν για ζωή...οι δολοφόνοι, Μου μιλούν για όνειρα...οι έμποροι, Μου μιλούν για ισότητα...τα αφεντικά, Μου μιλούν για φαντασία...οι υπάλληλοι, Μου μιλούν για ανθρωπιά...οι στρατοκράτες, Εγω σωπάινω....Φτύνω.


ΡΟΔΟΣυλλέκτης: e-mail r.telxinas@yahoo.gr
Δείτε περισσότερες φωτογραφίες στον ΝΕΟ ΡΟΔΟΣυλλέκτη: http://rouvim.blogspot.com

ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΤΙΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: http://rouvim.blogspot.com/
ΚΡΗΤΗΝΙΑ: http://www.kritinia.gr/
ΙΣΤΡΙΟΣ: http://istrio.blogspot.com/
ΣΟΡΩΝΗ: http://www.ampernalli.gr/
Dj news: http://fanenos.blogspot.com/
ΠΑΛΜΟΣ: http://www.palmos-fm.gr/
ΕΚΟΦΙΛΜ: http://www.ecofilms.gr/
ΡΑΔΙΟ1: http://www.radio1.gr/
http://www.ksipnistere.blogspot.com/
ΣΦΕΝΤΟΝΑ: http://gipas.blogspot.com/
ΡΟΔΟΣυλλέκτης: http://www.rodosillektis.com/
Η Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων Ρόδου: http://opsrodou.gr/
ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ: http://www.hamogelo.gr
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ – ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ: http://rodosillektis.blogspot.gr/
Ιστοσελίδα του ΡΟΔΟΣυλλέκτη: http://www.rodosillektis.com/
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ: http://www.pnai.gov.gr
ΔΗΜΟΣ ΡΟΔΟΥ: http://www.rodos.gr/el/

Αρχειοθήκη ιστολογίου