ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Κατόπιν αιτήματος της παράταξής μας, συγκλήθηκε την 18η Δεκεμβρίου 2009, το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Καμείρου, με μοναδικό θέμα την επερχόμενη (τότε) διοικητική μεταρρύθμιση. Άποψη μας, ήταν και είναι, ότι εμείς οι ίδιοι πρέπει να καθορίσουμε τις εξελίξεις, λαμβάνοντας υπ’ όψιν όλα τα δεδομένα της μέχρι σήμερα εμπειρίας του ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ, αλλά και τις ανάγκες του τόπου μας.
Ένα μήνα μετά, καταθέτουμε και εμείς την βασική μας τότε τοποθέτηση, ως συνεισφορά στη δημόσια διαβούλευση για το σχέδιο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ (και όχι ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ 2 όπως όλοι τότε νομίζαμε και όπως αναφέρεται στο κείμενο που ακολουθεί), ευελπιστώντας ότι εν τέλει δεν θα επικρατήσουν οι λογικές του προσωπικού βολέματος και της καρέκλας, αλλά αυτές που εξυπηρετούν καλύτερα τον τόπο και τα συμφέροντά του.
ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΜΕΙΡΟΥ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ 18ης ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2009
ΘΕΜΑ: ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ 2
Είναι πλέον δεδομένη και ξανά επίκαιρη η βούληση της Κυβέρνησης, προκειμένου επιτέλους να υλοποιηθεί ο νέος ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ, ο επονομαζόμενος πλέον απ’ όλους ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ 2.
Είναι επίσης δεδομένο, ότι την ευθύνη πλέον ως Υπουργός Εσωτερικών, για την υλοποίηση του, θα έχει ένας πρώην αυτοδιοικητικός και μάλιστα ένας πρώην νησιώτης δήμαρχος. Αυτό δημιουργεί ελπίδες σε όλους μας, ότι αυτήν την φορά, δεν θα αντιμετωπίσουμε τις παθογένειες του παρελθόντος, ότι δεν θα έχουμε να κάνουμε με μια ευκαιριακή αντιμετώπιση του ζητήματος (γιατί τέτοια ήταν αυτή της προηγούμενης κυβέρνησης), χωρίς σχεδιασμό και χωρίς ολοκληρωμένες προτάσεις, ότι τέλος δεν θα έχουμε συμπεριφορές που θα προσπαθούν να δημιουργήσουν τετελεσμένα.
Απαραίτητο μάλιστα για εμάς στοιχείο, είναι να ξεκινήσει τώρα ένας αμφίδρομος διάλογος, που θα αξιοποιήσει το πλούσιο υλικό συμπερασμάτων της ΚΕΔΚΕ που ήδη υπάρχει, αλλά και των τοπικών εμπειριών, που διαφέρουν από μέρος σε μέρος.
Είναι βέβαια δεδομένο ότι στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο δεν έχουμε καμία επίσημη πρόταση ακόμα στα χέρια προς επεξεργασία. Διάφορες μελέτες του ΙΤΑ έχουν δει το φως της δημοσιότητας, αλλά πολλές φορές αυτές στερούνται ακόμα και σοβαρότητας, ή τουλάχιστον δείχνουν, ότι αυτοί που τις εκπόνησαν για άλλους τόπους μιλούσαν.
Εμείς ενώπιον του δημοτικού μας συμβουλίου και τοποθετούμενοι υπεύθυνα έχουμε ξεκάθαρα να πούμε ότι, τασσόμαστε αναφανδόν υπέρ του ενός Δήμου στο νησί μας και μάλιστα θα μπορούσαμε να πούμε, αλλά αυτό είναι ακόμα ανοιχτό προς συζήτηση, ότι θα βλέπαμε με θετικό μάτι στον Δήμο αυτό, να συμπεριληφθούν και όλα τα γύρω νησιά (σε επίπεδο Επαρχείου).
Θα διαφωνήσουμε με κάθε άποψη που θέλει το νησί να μοιραστεί σε 2, 3, 4 Δήμους και θα πούμε πάλι ξεκάθαρα, ότι τέτοιες λογικές είναι αυτές που εξυπηρετούν τις βλέψεις της καρέκλας, των νυν ή των επίδοξων δημάρχων, των τοπικών φέουδων και κομματαρχών, αλλά και σε κάποιες περιπτώσεις των ίδιων των βουλευτικών και κομματικών γραφείων, που ανάλογα με τα μοιράσματα, βλέπουν οφέλη μακροπρόθεσμα.
Είναι για άλλη μια φορά ορατό, ότι τα λάθη του παρελθόντος, που οδήγησαν σε μία, κολοβή και λειψή σε πολλές της εκφάνσεις, αυτοδιοικητική μεταρρύθμιση, δεν πρέπει να επαναληφθούν εκ νέου από το αθηνοκεντρικό κράτος.
Αν πάλι ο νέος ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ, σχεδιαστεί και εφαρμοστεί επί χάρτου, με παρασκηνιακές παρεμβάσεις και εξωθεσμικές πιέσεις, με πλήρη απουσία των άμεσα ενδιαφερομένων, δηλαδή των πολιτών και των δημοτικών τους συμβουλίων, τότε είναι καταδικασμένος να αποτύχει.
Τα μεγάλα ελλείμματα του ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ 1, που είναι γνωστά σε όλους μας, οι τολμηρές ρυθμίσεις που έπρεπε να γίνουν, όχι μόνο δεν έχουν αντιμετωπιστεί θετικά σε όλη τη διάρκεια της ζωής του, αλλά δεν έχουν αντιμετωπιστεί καθόλου, με αποτέλεσμα η προσπάθεια της μεταρρύθμισης να παραμένει έως τώρα ημιτελής. Το ζούμε άλλωστε αυτό καθημερινά, ειδικά εμείς οι «φτωχοί συγγενείς» του ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ 1, όταν για να εξεύρουμε τα αναγκαία και τα αυτονόητα, αναγκαζόμαστε να παρακαλούμε υπουργούς και βουλευτές και να καταφεύγουμε σε πλείστες όσες μεθόδους, που στην ουσία εξευτελίζουν την αξιοπρέπειά μας και αποδυναμώνουν στην πράξη το εγχείρημα της μεταρρύθμισης. Αποτέλεσμα της πολιτικής αυτής, είναι σήμερα τα χωριά μας που άλλοτε έσφυζαν από ζωή, να φυτοζωούν και να κινδυνεύουν άμεσα να ερημώσουν.
Αν λοιπόν ο νέος Καποδίστριας, δεν αντιμετωπίσει τις παθογένειες της υπάρχουσας κατάστασης τολμηρά και ριζικά, τότε θα είναι και αυτός καταδικασμένος να αποτύχει. Τουλάχιστον πρέπει:
· Πρέπει να λυθεί το πρόβλημα – το ουσιαστικότερο κατά γενική παραδοχή και ομολογία – της εξεύρεσης των αναγκαίων οικονομικών πόρων για την λειτουργία των Ο.Τ.Α.
· Πρέπει να δημιουργηθούν όλες εκείνες οι αναγκαίες προϋποθέσεις που είναι απαραίτητες, αλλά και το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο, ούτως ώστε οι Ο.Τ.Α. να είναι αυτάρκεις και επαρκείς σε τεχνικές υπηρεσίες και προσωπικό για να λειτουργήσουν, με κίνητρα ανάπτυξης και εύρυθμης λειτουργίας.
· Πρέπει άμεσα να προχωρήσει ο αναγκαίος χωροταξικός σχεδιασμός, που αποτελεί πρόβλημα συνολικό όλης της επικράτειας.
· Πρέπει να ενισχυθεί άμεσα το νομοθετικό πλαίσιο και να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος, που αποτελεί σήμερα το υπ’ αριθμόν 1 πρόβλημα του πλανήτη, καταργούμενης ταυτόχρονα και όλης της δαιδαλώδους πολυνομίας, που αντί να λύνει, επαυξάνει τα προβλήματα σε κάθε τομέα.
· Πρέπει να αξιοποιηθούν στο σύνολο τους τα ευρωπαϊκά και τα υπόλοιπα προγράμματα προς όφελος των Ο.Τ.Α., δημιουργώντας μηχανισμούς διεκδίκησης, ούτως ώστε να έχουν όλοι οι Δήμοι, τη δυνατότητα πρόσβασης σε αυτά, που θα έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω ανάπτυξή τους. Αυτή είναι μια παράμετρος που έχει να κάνει και με την οικονομική αυτοτέλεια των Δήμων, που θα πρέπει να είναι ικανοί να χρηματοδοτούν μελέτες, ώστε να είναι «ώριμοι» στον κατάλληλο χρόνο για ένταξη σε προγράμματα.
· Πρέπει επιτέλους να ληφθεί η γενναία πολιτική απόφαση, για να γίνει πράξη η περιβόητη μεταφορά αρμοδιοτήτων στην πρωτοβάθμια τοπική αυτοδιοίκηση, φορολογικών και διοικητικών, που θα σημάνει ταυτόχρονα και την οικονομική τους εξυγίανση και αυτοτέλεια.
· Πρέπει το θεσμικό πλαίσιο να φροντίσει ώστε στο νέο μοντέλο, να εξυπηρετείται πλέον ο πολίτης στην καθημερινότητά του, να μην έχει να αντιμετωπίσει την γραφειοκρατία και τον υδροκεφαλισμό, να βελτιώνει εντέλει την ποιότητα της ζωής του, να είναι πρότυπο δημοκρατίας (που σημαίνει και κατοχύρωση της απλής αναλογικής στο εκλογικό σύστημα της αυτοδιοίκησης, αποφασιστική δύναμη των δημοψηφισμάτων κ.λ.π.). Να φροντίσει επίσης ώστε τα τοπικά συμβούλια να έχουν αυξημένες και ουσιαστικές αρμοδιότητες, αλλά και κατοχυρωμένη και επαρκή οικονομική αυτοτέλεια, ώστε τα χωριά μας να μην εξαφανιστούν από το χάρτη.
Υπό τις παραπάνω προϋποθέσεις και με αυτούς σαν βασικούς άξονες, θα μπορέσει επιτέλους να πει το κράτος ότι προχωρά σε «μεταρρυθμίσεις», χωρίς να κρατά με την πολιτική του τους Ο.Τ.Α. όμηρους, προκειμένου να εξυπηρετούνται τα διάφορα κομματικά μαγαζάκια και τα μεγάλα συμφέροντα και σε αυτήν τη «μεταρρύθμιση», εμείς είμαστε έτοιμη να συναινέσουμε.
25 Ιανουαρίου 2010
Για τη δημοτική παράταξη του Δήμου Καμείρου
«ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΜΕΙΡΟΥ»
Ο επικεφαλής
Γιάννης Μαρίνος

Κατόπιν αιτήματος της παράταξής μας, συγκλήθηκε την 18η Δεκεμβρίου 2009, το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Καμείρου, με μοναδικό θέμα την επερχόμενη (τότε) διοικητική μεταρρύθμιση. Άποψη μας, ήταν και είναι, ότι εμείς οι ίδιοι πρέπει να καθορίσουμε τις εξελίξεις, λαμβάνοντας υπ’ όψιν όλα τα δεδομένα της μέχρι σήμερα εμπειρίας του ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ, αλλά και τις ανάγκες του τόπου μας.
Ένα μήνα μετά, καταθέτουμε και εμείς την βασική μας τότε τοποθέτηση, ως συνεισφορά στη δημόσια διαβούλευση για το σχέδιο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ (και όχι ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ 2 όπως όλοι τότε νομίζαμε και όπως αναφέρεται στο κείμενο που ακολουθεί), ευελπιστώντας ότι εν τέλει δεν θα επικρατήσουν οι λογικές του προσωπικού βολέματος και της καρέκλας, αλλά αυτές που εξυπηρετούν καλύτερα τον τόπο και τα συμφέροντά του.
ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΜΕΙΡΟΥ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ 18ης ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2009
ΘΕΜΑ: ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ 2
Είναι πλέον δεδομένη και ξανά επίκαιρη η βούληση της Κυβέρνησης, προκειμένου επιτέλους να υλοποιηθεί ο νέος ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ, ο επονομαζόμενος πλέον απ’ όλους ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ 2.
Είναι επίσης δεδομένο, ότι την ευθύνη πλέον ως Υπουργός Εσωτερικών, για την υλοποίηση του, θα έχει ένας πρώην αυτοδιοικητικός και μάλιστα ένας πρώην νησιώτης δήμαρχος. Αυτό δημιουργεί ελπίδες σε όλους μας, ότι αυτήν την φορά, δεν θα αντιμετωπίσουμε τις παθογένειες του παρελθόντος, ότι δεν θα έχουμε να κάνουμε με μια ευκαιριακή αντιμετώπιση του ζητήματος (γιατί τέτοια ήταν αυτή της προηγούμενης κυβέρνησης), χωρίς σχεδιασμό και χωρίς ολοκληρωμένες προτάσεις, ότι τέλος δεν θα έχουμε συμπεριφορές που θα προσπαθούν να δημιουργήσουν τετελεσμένα.
Απαραίτητο μάλιστα για εμάς στοιχείο, είναι να ξεκινήσει τώρα ένας αμφίδρομος διάλογος, που θα αξιοποιήσει το πλούσιο υλικό συμπερασμάτων της ΚΕΔΚΕ που ήδη υπάρχει, αλλά και των τοπικών εμπειριών, που διαφέρουν από μέρος σε μέρος.
Είναι βέβαια δεδομένο ότι στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο δεν έχουμε καμία επίσημη πρόταση ακόμα στα χέρια προς επεξεργασία. Διάφορες μελέτες του ΙΤΑ έχουν δει το φως της δημοσιότητας, αλλά πολλές φορές αυτές στερούνται ακόμα και σοβαρότητας, ή τουλάχιστον δείχνουν, ότι αυτοί που τις εκπόνησαν για άλλους τόπους μιλούσαν.
Εμείς ενώπιον του δημοτικού μας συμβουλίου και τοποθετούμενοι υπεύθυνα έχουμε ξεκάθαρα να πούμε ότι, τασσόμαστε αναφανδόν υπέρ του ενός Δήμου στο νησί μας και μάλιστα θα μπορούσαμε να πούμε, αλλά αυτό είναι ακόμα ανοιχτό προς συζήτηση, ότι θα βλέπαμε με θετικό μάτι στον Δήμο αυτό, να συμπεριληφθούν και όλα τα γύρω νησιά (σε επίπεδο Επαρχείου).
Θα διαφωνήσουμε με κάθε άποψη που θέλει το νησί να μοιραστεί σε 2, 3, 4 Δήμους και θα πούμε πάλι ξεκάθαρα, ότι τέτοιες λογικές είναι αυτές που εξυπηρετούν τις βλέψεις της καρέκλας, των νυν ή των επίδοξων δημάρχων, των τοπικών φέουδων και κομματαρχών, αλλά και σε κάποιες περιπτώσεις των ίδιων των βουλευτικών και κομματικών γραφείων, που ανάλογα με τα μοιράσματα, βλέπουν οφέλη μακροπρόθεσμα.
Είναι για άλλη μια φορά ορατό, ότι τα λάθη του παρελθόντος, που οδήγησαν σε μία, κολοβή και λειψή σε πολλές της εκφάνσεις, αυτοδιοικητική μεταρρύθμιση, δεν πρέπει να επαναληφθούν εκ νέου από το αθηνοκεντρικό κράτος.
Αν πάλι ο νέος ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ, σχεδιαστεί και εφαρμοστεί επί χάρτου, με παρασκηνιακές παρεμβάσεις και εξωθεσμικές πιέσεις, με πλήρη απουσία των άμεσα ενδιαφερομένων, δηλαδή των πολιτών και των δημοτικών τους συμβουλίων, τότε είναι καταδικασμένος να αποτύχει.
Τα μεγάλα ελλείμματα του ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ 1, που είναι γνωστά σε όλους μας, οι τολμηρές ρυθμίσεις που έπρεπε να γίνουν, όχι μόνο δεν έχουν αντιμετωπιστεί θετικά σε όλη τη διάρκεια της ζωής του, αλλά δεν έχουν αντιμετωπιστεί καθόλου, με αποτέλεσμα η προσπάθεια της μεταρρύθμισης να παραμένει έως τώρα ημιτελής. Το ζούμε άλλωστε αυτό καθημερινά, ειδικά εμείς οι «φτωχοί συγγενείς» του ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ 1, όταν για να εξεύρουμε τα αναγκαία και τα αυτονόητα, αναγκαζόμαστε να παρακαλούμε υπουργούς και βουλευτές και να καταφεύγουμε σε πλείστες όσες μεθόδους, που στην ουσία εξευτελίζουν την αξιοπρέπειά μας και αποδυναμώνουν στην πράξη το εγχείρημα της μεταρρύθμισης. Αποτέλεσμα της πολιτικής αυτής, είναι σήμερα τα χωριά μας που άλλοτε έσφυζαν από ζωή, να φυτοζωούν και να κινδυνεύουν άμεσα να ερημώσουν.
Αν λοιπόν ο νέος Καποδίστριας, δεν αντιμετωπίσει τις παθογένειες της υπάρχουσας κατάστασης τολμηρά και ριζικά, τότε θα είναι και αυτός καταδικασμένος να αποτύχει. Τουλάχιστον πρέπει:
· Πρέπει να λυθεί το πρόβλημα – το ουσιαστικότερο κατά γενική παραδοχή και ομολογία – της εξεύρεσης των αναγκαίων οικονομικών πόρων για την λειτουργία των Ο.Τ.Α.
· Πρέπει να δημιουργηθούν όλες εκείνες οι αναγκαίες προϋποθέσεις που είναι απαραίτητες, αλλά και το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο, ούτως ώστε οι Ο.Τ.Α. να είναι αυτάρκεις και επαρκείς σε τεχνικές υπηρεσίες και προσωπικό για να λειτουργήσουν, με κίνητρα ανάπτυξης και εύρυθμης λειτουργίας.
· Πρέπει άμεσα να προχωρήσει ο αναγκαίος χωροταξικός σχεδιασμός, που αποτελεί πρόβλημα συνολικό όλης της επικράτειας.
· Πρέπει να ενισχυθεί άμεσα το νομοθετικό πλαίσιο και να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος, που αποτελεί σήμερα το υπ’ αριθμόν 1 πρόβλημα του πλανήτη, καταργούμενης ταυτόχρονα και όλης της δαιδαλώδους πολυνομίας, που αντί να λύνει, επαυξάνει τα προβλήματα σε κάθε τομέα.
· Πρέπει να αξιοποιηθούν στο σύνολο τους τα ευρωπαϊκά και τα υπόλοιπα προγράμματα προς όφελος των Ο.Τ.Α., δημιουργώντας μηχανισμούς διεκδίκησης, ούτως ώστε να έχουν όλοι οι Δήμοι, τη δυνατότητα πρόσβασης σε αυτά, που θα έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω ανάπτυξή τους. Αυτή είναι μια παράμετρος που έχει να κάνει και με την οικονομική αυτοτέλεια των Δήμων, που θα πρέπει να είναι ικανοί να χρηματοδοτούν μελέτες, ώστε να είναι «ώριμοι» στον κατάλληλο χρόνο για ένταξη σε προγράμματα.
· Πρέπει επιτέλους να ληφθεί η γενναία πολιτική απόφαση, για να γίνει πράξη η περιβόητη μεταφορά αρμοδιοτήτων στην πρωτοβάθμια τοπική αυτοδιοίκηση, φορολογικών και διοικητικών, που θα σημάνει ταυτόχρονα και την οικονομική τους εξυγίανση και αυτοτέλεια.
· Πρέπει το θεσμικό πλαίσιο να φροντίσει ώστε στο νέο μοντέλο, να εξυπηρετείται πλέον ο πολίτης στην καθημερινότητά του, να μην έχει να αντιμετωπίσει την γραφειοκρατία και τον υδροκεφαλισμό, να βελτιώνει εντέλει την ποιότητα της ζωής του, να είναι πρότυπο δημοκρατίας (που σημαίνει και κατοχύρωση της απλής αναλογικής στο εκλογικό σύστημα της αυτοδιοίκησης, αποφασιστική δύναμη των δημοψηφισμάτων κ.λ.π.). Να φροντίσει επίσης ώστε τα τοπικά συμβούλια να έχουν αυξημένες και ουσιαστικές αρμοδιότητες, αλλά και κατοχυρωμένη και επαρκή οικονομική αυτοτέλεια, ώστε τα χωριά μας να μην εξαφανιστούν από το χάρτη.
Υπό τις παραπάνω προϋποθέσεις και με αυτούς σαν βασικούς άξονες, θα μπορέσει επιτέλους να πει το κράτος ότι προχωρά σε «μεταρρυθμίσεις», χωρίς να κρατά με την πολιτική του τους Ο.Τ.Α. όμηρους, προκειμένου να εξυπηρετούνται τα διάφορα κομματικά μαγαζάκια και τα μεγάλα συμφέροντα και σε αυτήν τη «μεταρρύθμιση», εμείς είμαστε έτοιμη να συναινέσουμε.
25 Ιανουαρίου 2010
Για τη δημοτική παράταξη του Δήμου Καμείρου
«ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΜΕΙΡΟΥ»
Ο επικεφαλής
Γιάννης Μαρίνος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου